Olagligt
Min kompis som har Kanin.Ifokus säger att H-selar är olagligt är det sant :O?

Inte vad jag hört iaf, men vid hoppning så tror jag att det är H-selar som inte är tillåtna. Kan ha fel:)
Kramar//Carro
H-selar är inte olagligt och får användas vid hoppning.

Men själva ringen som man fäster kopplet i ska sitta på ryggbandet och inte halsbandet.

Säger som Myriis och Twinnie :)
Taack tack .. Jag har en bog - sele med . Men jag bara undra om man liksom kan använda H-selen med..
Det är kattsele man inte får ha på hopptävlingar va? :)
#6: Beror på :) Om din kanin passar i kattsele får du ha det.
De enda selen som är förbjuden på tävling är selen som kan skada kaninen eller där "koppelringen" sitter längre fram än magremmen. Flexikoppel är också förbjudet
Jaa, att där man fäster kopplet ska sitta vid magremmen. Det är så jag menar Issa
Man ska inte ha en sele som drar i halsen på kaninen helt enkelt :)
- Mvh Emma
I all fall… Nej, H-sele är inte olagligt ^^
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#7: Och sådana där selen som ser ut som åttor. Ått-selen eller vad de nu kallas ;P
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#11: Ått-selen? *Förvirrad* GFattar inte vad du menar :P Menar du bröstselen?
#12: Det finns en sele som kallas för "åttan". Ska se om jag hittar på en bild. Den är iaf inte tillåten.
Står här, paragraf 15.
#13: Tack Ninni :) DEt visstejag inte! Fast jag vet inte mycket jag.. :P Känner endast till H-sele, bogsele, bröstsele och såntdär h-sele med en rem under magen.. xD
Som sagt, H-selar är ej olagliga.

#16: Nej, det är inte olagligt, men det gör att kopllet drar vid halsen mer än vid magen.
Den som hittade på det där om att H-sele är ovanligt är otroligt "dum" måste jag säga!
H-sele är betydligt vanligare än bogsele…
#16: Därimot får inte h-selen som har ringen på ryggremmen användas inom hoppning.
Tack :) Fattar inte vad min kompis menar med olagligt
Vart lite fundersam så jag frågade er om det stämmde
I Finland får man använda H-selar med ringar mitt på ryggbandet på hopptävlingar.
aha :D