Silvrigt kompostgaller?!
Är det någon som vet var man kan köpa kompostgaller eller liknande som INTE har grönt plasthölje? Min lilla kanin gnager bort det gröna och äter det vilket såklart inte är bra alls. Ska nu bygga en Hage inne istället för bur och behöver hitta galler utan plast på. Någon som vet? Tacksam för alla tips?!
Jag har köpt på K-Rauta. Kostade ungefär dubbelt så mycket som vanliga galler och gick sönder (gick upp i svetsarna) ganska omgående, så de var inte värda pengarna. Mina gröna galler är också gnagda och ingen kanin har någonsin mått dåligt av det. Jag tror inte de får i sig så mycket av färgen, den ramlar ner på marken. Det är inte plast på de vanliga gallren, det är bara färg.
Finns i välsorterade djuraffärer.. Dock inte kompostgaller. Det är valphagar eller smådjursgaller.
Jag har köpt på Granngården. Det var dock betydligt klenare än det gröna plastade, släpper lätt i "svetsningarna"
Valphagar, kaninhagar är silvriga och säljs i djuraffärer. Jag kör dock med mina platsade/målade kompostgaller istället. Kaninerna tuggar en del, men de verkar inte må dåligt.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D