Intressekoll :)
Hej jag hade tänkt att para mina två kaniner Ville och Tingeling till våren. Så nu gör jag en liten intressekoll.
Det kommer att vara min första "egna" kull. Jag och min kompis tog en kull på våra kanienr men jag hade hanen så de föddes ju inte hos mej. Men nu ska jag ha mibn första egna kull. Jag har väntat på denna kull i flera år. Det är min dröm^^ mne nu så hade jag tänkt att berätta om föräldrarna ;)
Ville är verkligen en dröm kanin. Han älskar allt och alla. Han är väldigt glad av sig ;) Han är helt underbar. Jag har han lös ute men med uppsikt (är mer rädd för att ett djur ska komma och ta honom är att han ska springa i väg för han är inte så smart och har inte den tanken när det finns så mkt gott gräs). Han är väldigt lätt lärd också. Och gör alltid sitt bästa. Hoppar med han också :D Längd rekordet är 180 cm och höjd rekordet är 65 cm. Men han är bara lätt klassad med en pinne i krok och en i rak. Det är för att han har haft "scenskräck". Men nu de sista har han slutat med det och då fått sina pinnar^^ Har inte tävlat med han så länge häller.
Ras: Dvv
Färg: Vit siames
Tingeling
Tingeling är väldigt mysig :D När man sitter med henne i knät så hoppar hon gärna upp till halsen ( på mig då ;) ) och sitter där och myser. Hon har inte lika lätt för sig att lära sig. Men hoppa de lärde hon sig jätte fort (det gjorde inte Ville). Hon har en väldigt fin hoppkropp och hoppar stort och höggt över hindrerna (fort går det också ;) ). Tyvärr har jag bara tävlat 2 gånger med henne. Första så rev hon inget men nudda vatten graven lite (varken jag eller min kompis kunde se det) men då kom hon inte vidare till final. Andra gången så hoppa hon felfritt i finalen men det blev ett missförstånd mellan oss på ett hionder i finalen så hon hoppa in i det när jag skulle korigera. Så hon hoppa rakt in i det. Sen har jag inte tävklat med henne eftersom jag trodde att hon var dräktig (parade henne men detn blev inget).
Ras: Korsning- 50% legonhuvad kanin 50% gotlandskanin
Färg: Viltgrå bvrockad
Kanin ungarna kommer vara lev. klara vid maj/ juni. Och de kommer att finnas mellan borås och varberg :D Har jag glömt något? Säg bara till isånna fall ;)
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com
Bilder på föräldrarna vore kul att se 
Hälsningar Amanda och kaninerna
Putt :D
Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)
http://lovasenshoppkaniner.weebly.com