Ta in när det regnar?
Jag har mina 2 kaniner i en sån där utehägnad med kompostgaller runtom deras utebur som står på 4 ben. De har ett ganska stort träd som skyddar lite mot sol å så.
Det jag undrar är om jag borde ta in kaninerna när det regnar lr är dåligt väder (stänga in dem i buren alltså)?
Fast de regnar hoppar de nästan aldrig in i skydd fast de har flera ställen att undvika regn å dylikt. De bara sätter sig där det kommer regn på dem och kurrar ihop sig och ser ut att frysa. Därför brukar jag alltid ta in dem vid dåligt väder.
Ps, de är i bra hull och så och får mkt mat när de är ute, Ds.
Hej!
Om det är vinter/höst eller kallt ute bör du ta in dem när det regnar, kaniner har svårt att hålla värmen när dem är blöta. Om det är sommar kanske dem bara uppskattar lite regn? :)
det beror på om din kanin har skydd så att den ej blir blöt.. och om det nu bara smårängnar en koktet dag :P

Ja, på sommaren gör det nog inte, bara den inte ÖS regnar. Och att dom har någonstans att gömma sig i t.ex buren :)
Du får se lite till hur mycket det regnar. Duggar det är det okej, ösregnar kan det bli jobbigt för dom om dom inte har tak. Sen ska dom helst inte äta gräs som är vått av regn då de kan få trumsjuka utav det.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Alltså dom kan skydda sig, hoppa in i buren, sitta under den, sitta vid trädet (det hänger grenar över buren). Om det blåser, ösregnar eller regnar hela dagen så stänger jag in odjuren:) Jag tänkte mer vid duggregn och… "vanligt" regn…

Duggregn och dyl kan du ha dom ute :)