Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1290 ggr
PuzzelsMatte
0

Bilder på Puzzel!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom det bara är några veckor kvar tills jag ska lämna tillbaka min sötis, tänkte jag lägga ut lite bilder på honom. :) Komentera gärna!

Första bilden, Puzzels huvud :)

PuzzelsMatte
0

Andra bilden, Puzzel står :)

PuzzelsMatte
0

Tredje bilden, Puzzel ser söt ut :)

PuzzelsMatte
0

:)

PuzzelsMatte
0

PuzzelsMatte
0

PuzzelsMatte
0

PuzzelsMatte
0

PuzzelsMatte
0

PuzzelsMatte
0

Sista bilden!

Chippers
0

Har inte hängt med .. men ska du sälja honom för att han ej blivit så tam som du vill? Och sedan köpa en ny? Tänk om samma sak händer och du ej vill behålla nästa kanin? Så fortsätter det, eller? Tåldmod behövs för att få en kanin, eller djur alls, riktigt tama .. man ska inte ge upp ..

Chippers
0

Söt iaf :D

KvirrZ
0

Söt :)

- Mvh Emma

Keligast
0

Sötnos :) Varför skall du lämna tillbaks han? :O

Chippers
0

"Jag har nu bestämmt mig för att inte behålla min kanin Puzzel.Han kommer aldrig att bli så tam som jag vill ha honom :( Men hon jag köpte honom av har fått nya kaninungar, så jag ska åka och titta på dom nästa vecka och se vilken som ska bli min nya.Jag hoppas på en till madagaskar kille, samma färg som min Puzzel.Men den nya ska nog heta Nalle :)"

står det på hennes profil iaf

Keligast
0

#14 Okey men jag är nästan 100%säker på att den nya kommer bli likadan som Puzzel förr eller senare..Nu är det inte säkert men det brukar vara ägarens fel att kaninen har ett sånt temrament som den har..(Hur tam det är) Man måste ha tålamod! Skulle aldrig kunnat ge tillbaks/sälja Albin till någon fast han inte är så tam som jag vill han skall vara men han blir bättre och bättre!

Chippers
0

#15 Håller helt med!

Jag skulle vilja att många av mina djur var mycket tamare, men bara för det byter jag ej ut dom och köper nya! Tålamod krävs. Mycket hänger som du sa på ägaren.

huldisen
0

Söt han är :) 

Hörni ta det lite lungt vi vet ju inte om det stämmer.

Chippers
0

Nä, klart :P Men om det står så på hennes profil antar jag att det stämmer ??

huldisen
0

#18 Jaha ;P Såg inte det.

Keligast
0

#19 hehe ;P

Nova.Caspian
0

meeen. puzzel ser ju hur snäll och fin ut som helst! tänk på att tamhet inte kommer jättesnabbt. man måste ju bygga upp förtroendet och så, hålla på med den mycket. han är verkligen jättefin :)

PuzzelsMatte
0

Det är inte mitt fel att Puzzel är som han är!Jag älskar verkligen honom, men han är lite vild av sig.Och jag är en nybörjare, så han och jag passar inte så bra ihop :( Jag har inte ens lyft honom än, han känner jag jag är lite ängslig och då dkuttar han till, och börjar sprattla om jag fortfarande håller i.Han är inte elak, bara för sprallig för mig.

Så jag ska köpa en unge i stället, eftersom ungar inte är lika starka som vuxna.Då kan jag träna med ungen och hålla på med honom mkt, så han inte sprattlar när jag ska lyfta honom.

Hoppas ni förstår.

PuzzelsMatte
0

Föresten så fick jag Puzzel när han var ett år.Hans förra ägare,uppfödaren, var ju van vid kaniner så hon kunde ju handskas med honom, men det kan som sagt inte jag.Så som svar till #10, jag tror(vet) att jag inte kommer att sälja ungen jag får hem nu

PuzzelsMatte
0

PuzzelsMatte
0

Vad det blev tyst nu då! :/

Jooline
0

Va lik han Är Stitch ( min dvärjvädur )

huldisen
0

Ja men den kanin kommer ju också bli stor ?

Chippers
0

Ja, och det är inte alls säkert att nästa kanin, när den är vuxen, blir så tam som du vill heller? Det beror helt på temperament, personlighet, och på dig .. så, om nästa kanin sprallar och är lite vild av sig efter några månader, säljer du inte den då också? Helt säkert? Man kan inte förvänta sig för mycket av en kanin!

Om du inte ens knappt lyfter din nuvarande kanin, är det ju klart att han fortsätter vara som han är. Man måste ha tålamod, hantera kaninen försiktigt en stund varje dag, och kan du ej lyfta honom, kan du sitta vid honom, prata, och försöka klappa honom till han är helt lugn och stilla. Då kan du försöka ta upp honom i ditt knä.

"Så jag ska köpa en unge i stället, eftersom ungar inte är lika starka som vuxna.Då kan jag träna med ungen och hålla på med honom mkt, så han inte sprattlar när jag ska lyfta honom."

Men om ungen när den blir stor sprallar lite rå? Håller/hanterar man en kanin på fel sätt kan den sprattla till, även som vuxna. Min kanin som är världens snällaste kan även hon vara "vild" av sig och sprattla till om det är något hon ej gillar. Kaniner har starka bakben.

Detta är mina åsikter. Jag vill inte vara elak eller så, men jag måste få säga vad jag tycker .. eller? :-)

Men visst, är du säker på att du ska satsa allt på kaninungen du ska hämta så bra .. Lycka till isåfall! =)

Chippers
0

Annars kan du väl redan köpa en vuxen, omplacering, en som redan är väldigt lugn, och kanske lite äldre? Du kan ju höra om du kan få låna hem kaninen i några veckor först, och se om ni passar ihop? Tycker jag vore bättre iaf :-)

PuzzelsMatte
0

#28, Jag brukar sitta en stund hos puzzel varje dag och prata med honom och klappa honom.När han sitter stilla och verkar lugn, försöker jag lyfta honom men han skuttar bara iväg när jag fösöker.Men han är hur snäll som helst, försöker inte bita mig eller så(oftast)utan skuttar bara iväg :)

Om ungen jag får sprattlar lite när jag lyfter honom, så gör det absolut ingenting!Så länge jag kan hålla i honom och gosa lite så är jag nöjd ;)

Självklart får du säga din åsikt!! :) Men jag känner mig elak mot Puzzel när jag hör den…

Tack! :)

Chippers
0

Okej! Det behöver du inte göra! Ville bara att du skulle tänka igenom noga innan du besämmer dig :-) Så att du inte ångrar dig sen!

Hoppas det går bra med nästa kanin då :-)