först :D
oj! Redan? :P Går snabbt nu haha :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
NUDU! Nu var jag faktiskt beredd! på nytt klotter xD
//Joanna
Duktiga 1D :3
Sätter på alarmet till imorgon för de ska vara med på nyhetsmorgon…
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Hemkommen från Sverige med lilla Carmen. Hon är dundersöt, såå gosig och nyfiken. När man satt i bilen och väntade på att få komma på båten, och öppnade tramsporten så hoppade hon upp i famnen och ville gosa. :33
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Hellu :3
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Svar till Paulina från förra tråden: Eller hur! Man hinner liksom inte med. Vi hade också massa Sims 2, sedan blev det till att börja med Sims 3… Men Sims 3 husdjur är mycket roligare en 2:an. ;) Haha datorns "hjärna och hjärta" x)
Min storasyster fick 1D biljetter… Tredje raden från scenen… Snacka om att hon är glad… x')
Känner mig bara så ledsen över allt… En vecka? En månad? Hur länge ska jag vänta?..
Ätit sushi idag, tog en special. Det blev lite dyrare men totalt värt det x) Tog nåt som hette rainbow rolls vilket är typ vanliga california rolls fast med saker på som på sushi. (Några sushifans som förstår?) xD
Akkio är typ helt mammig just nu x) Så gulligt, han har sånna perioder ibland x3
//Joanna
Dixi blir bara modigare och modigare, kommer fram och puffar på mig när jag kommer med maten numer. Fortfarande känsligt att bli upplyft men jag fäster inget större vid det. Jag har supersociala Nova som älskar att bli upplyft och gosad med. Det räcker gott och väl med en superkrävande kanin ;)
Sen är dom så underbart fina. Nova med sin vackra rexpäls, hennes vackra blick och fint hängande öron. När hon tittar på mig och vill ha uppmärksamhet så smälter jag. Eller Dixi när hon är på gott humör, och tittar med sitt lilla näpna harhuvud på mig och öronen som nyfiket pekar framåt. Jag är så kär i mina två galna kanintöser!
Idag blir det kalas för min farmor :)
Och skolarbete hmf….
Usch för spöregn! Får väl försöka skicka in några arbeten, analyser, rapporter och sådant jag inte fått iväg…
I eftermiddag kommer en av mina killkompisar hit, för att fixa i ordning oss och det sista innan inflyttningsfesten vi ska vidare på ikväll/inatt. Blir perfekt!
Myst med Carmen, haft alla de andra ninerna ute en stund och nu ska jag fota modellfoto (Önska mig lycka till..)
~ Kram Nadja ♥
Vill ut och fota men regnet öser ner! :(
Har nu påbörjat fleeceoverallen till tiken, håller på och anpassar mönstret. Mönster i den storleken som passa på längden är inte riktigt anpassade för att de ska vara så breda/muskulösa. 
Ångest över skolan på måndag! uuusch vill inte och vilket äckligt tråkigt lov jag haft!!
vill ut med kaninerna men de börjar bli mörkt så då vågar jag inte, hahah 
Lärt känna Hampus lite mer idag, vilken mysig kanin han är alltså.. ^^
Varit och tränat. Det var härligt efter att inte ha gjort det på ett tag…! 
Nu ska jag duscha, sedan göra min pizza och sedan plugga.
Varit och shoppat lite med syster och mamma. Det blev en tröja, två träningströjor, sport-BH, godis och mobilskal. Klippte mig också. :3
Kaninen psykspringer runt och runt, slickar på kameran och kollar på mig konstigt… sjukt sugen på godis är jag också men för lat för att gå å köpa. D:
Varit iväg och tänt ljus för mormor och syster. Vila i frid<3
#22 vila i frid :(
Chill Lördagkväll med Choklad, bildredigering och musik.
~ Kram Nadja ♥
Tillbringat hela dagen på utställningen i Åstorp :D
Och med mig hem har jag en dvärgvädurs hona, rysstecknad zobel brun!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#25 rysstecknat på dvv är ju bara för snyggt!
#26; Det håller jag med dig om :D
-' Malin Hultman
Riktigt kluven alltså :(
Konsert imorgon, min syster har fixat allt och så men det är så jobbigt att det ska vara på en söndag och stannar antagligen natten ifall jag inte har otur. Och jag vet inte huuur jag ska ta med kaninen, min syster vill inte byta rum på hotellet så det är ingen ide. Min kompis som bor i gbg har djurförbud i sin lägenhet och en annan kompis är inte hemma då. Alltså får nån av mina kompisar i här jag bor hjälpa och ta med kaninen tills vi möts på samma tåg senare eller så får jag åka nattbuss hem även som min syster redan fixat hotell o så
//Joanna
Varit på kalas hos farmor plus handlat.
Nu ska jag ta det lugnt, trött som attan!
Och dimmit var det :S
Varit på FEM rätters middag med några ifrån min klass, super trevligt! Det är FULLT med kläder i min säng så jag sover i min systers inatt istället, tur att hon är hos en kompis :)
Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård ♥
Sitter och gör om hela hemsidan. Känner att det lär ta ett tag.. :p
Hata mensvärk.
Skolarbete idag, hela dagen nästan :S
Mår skit… Men tar tag i dagen sen, måste nog bara vara ett tag till..
Planerade att gå upp tidigt och vara effektiv med plugget - men kom upp först nu…? Något gick visst snett. 
#35 hehe så kan det bli ;) jag skulle vara effektiv med pluggande med, men gick inte så bra haha
Carmen fick springa lite i kompostgallerhagen när jag satt och tittade på. Hon har ennu för smalt huvud för att få vara där själv ;)
~ Kram Nadja ♥
#36: Nää, det har en tendens att sällan bli som man vill!
Knepigt, förstår inte varför…
Sådärja, då har fryslorten en overall att ha i vinter också. För att vara första overallen jag sytt är jag ganska nöjd. 
#37 hahah vad söt! :)
Själv har jag "byggt" en ny bur åt snuttan, hoppas han sköter sig i den annars kommer den gamla fram igen!
#38 Man kanske ska sluta planera sånt? hehe :P
Ska få hem en stor utekanin bur idag :D
När allt redan är som värst, så blir det bara ännu värre… :(
Först bettfel på Betty, sen så en massa skit för min bror och så ligger min farmor på sjukhuset… Allt sen i torsdags…
#39 Vilken pingla!
Oj, nytt plank!
#7 Jaa, fast jag tycker sims 3 är bättre! :D Fast på sims 2 fanns det ju massa väder, man kunde ha en trädgårdsmästare m.m Och så snygga kläder! Men sims 3 husdjur är superbra för man kan ha så många djur :D och sånt ^^
Haha ja, det var så min pappa uttryckte det :P
HAR BAKAT MUFFINS! :D Tog typ mer än en timme att göra dom, för det blev lite strul med vågen och vi var tvungna att åka ner och köpa ägg! Men jag hoppas de blir bra ^^ Ska snart äta middag :D
Pluggar tyskaprov.. Har 4 prov nästa vecka, varav 2 av dem är i morgon :(
~ Kram Nadja ♥
Måste måste bli klar med inlämningsuppgiften ;S
Det här får VERKLIGEN inte hända…. jag älskar hästar och tänkte börja men jag är förmodligen allergisk :( 
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#q47 Tråkigt :(
--------------------
Åh är sugen på något gott men måste hålla emot…
Fixat ny Avatar, lagt in lite fotoalbum och ändrat den personliga beskrivningen. NU är min ifokus-profil uppdaterad ;)
Snart kommer lillprins Bus hem efter en natt hos mormor&morfar, undrar hur lycklig han kommer bli nu när jag storstädat bland hans leksaker. Har slängt lite trasiga grejer som inte används samt lagt in saker i hans nya byrå :)
En bild på Ivana från idag. Snacka hon att hon ändrade sig rätt snabbt från att vara försiktig till jättenyfiken på allt ^^
-' Malin Hultman
Har precis ätit en supergod middag efter ett svettigt träningspass. Fick massor med inspiration att uppdatera min bloggdesign - så nu var kvällen räddad. 
precis blivit klar med två tavlor dock inte helt nöjd men de får duga, tur så var de på mina kaniner och dom lär ju inte kunna säga till om dom blev missnöjda ^^
#43: Men visst är hon väl det.
Tack och lov så är hon väldigt accepterande när det gäller kläder, vilket är bra med tanke på vilken fryslort hon är. Hanen fryser ganska bra på vintern han med, men accepterar på sin höjd ett täcke. 
John Tucker <3<3<3 Min favorit film!! (john tucker must die)
Åååh jag blir typ olyckligt kär i alla snygga hunkar i filmer.. :(
Kan inte sova för alla tankar.. Men är för trött för att vara vaken.. 3:e natten i rad jag troligtvis kommer somna gråtandes.. Hoppas på en vändning till det positiva snart..
55# Åh…. :(
Får jag fråga vf?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#44 Fast sims 3 årstider kommer ut 15 november tror jag ;)
//Joanna
#57 Haha jag ska inte köpa fler sims! Alldeles för dyrt :P Det jag har funkar braa ^^
Goosh, fick bara 13/23 på matteprovet.. Svindåligt! Och fick ett D på SO-provet, haha! Men det är såå svårt och alla fick D och E, bara några få som fick C så :D
Och jag tror jag måste avliva min hamster.. :( Eller antibiotika, men jag vet inte.. Jag är så ledsen :(
#59 Håll hoppet uppe, krya på dig Puffen ♥
--
Verkar som om jag dragit på mig en förkylning, blääk.
~ Kram Nadja ♥
Ledig imon SKÖNT!
Uppdaterat bloggen! :)
Hoppgalen.bloggo.nu
#59 Åh nej är han dålig? :'(
Hoho precis hemkommen med mitt nya objektiv! :D
Ett sigma 70-200mm f/2.8 :'D
-' Malin Hultman
Happ, tenta imorgon då. Enda gången vi är till skolan på hela den här veckan… Segt som fasen!
Äntligen fungerar internet, hoppas det fortsätter med det.
Fick hem våran kapselmaskin idag som vi fått av svärmor i förtidigt julklapp, god varmchoklad mums….
#56 Jadu.. en hel del hände i helgen. Allt på en gång.. Först upptäckte jag bettfel på kaninen jag älskar mest, sen kommer min bror hem och tycker han är värdelös och sen så åker min farmor in på akuten dagen efter det.. + att jag känner mig allmänt trött på alla.. :/
Har tid kl 16:30 hos veterinären för puff.. Jag tror de ska avliva honom.. Åh jag är så ledsen kan inte sluta gråta :'(
#69 Åh nej :'( Att avliva sitt djur är något av det absolut jobbigaste besluten man kan ta :'( men det är också rätt och man visar att man bryr sig och tar ansvar :( 1000 tröstkramar till dig!♥
Massa pluggande denna veckan med suck!
Köpt en ny skål till Ella med pirat på hihi :D
Ska ta och gå ut och ge Sunny kvällsfoder nu :)
Hälsningar Lurvas11
Kom nyss hem, skönt med en tidig dag, för en gångs skull. Gjorde två knäckemackor med keso och avokado, och hoppas de kan ge mig energi att färdigställa diverse rapporter och analyser med deadline denna vecka. Med två koppar kaffe, borde det väl göra susen. Hoppas jag. ;)
Nu har Puff passerat. 

http://hamster.ifokus.se/discussions/50994242d4ebea0bb2071530-nu-vilar-annu-en-angel
Sitter och fryser det är bara det att jag kommer somna om jag tar på mig täcket eftersom jag gick upp vid 4 imorse :(
//Joanna
Jag borde plugga.. Men orkar inte..
#76 Då är vi två.. Fixar kaninernas selekasse istället..
~ Kram Nadja ♥
#76 & #77
Nu är vi tre ;)
Nej 4 xP
Fick en surfplatta av pojkvännen idag! :) så glad!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Hostat sen jag kom tillbaka till skolan, typiskt också och nu känner jag mig febrig huhu :c
//Joanna
Jag önskar att veterinärvård var samma sak som vård för oss.. Gratis! Eller att man betalade det på skatten.. Då skulle man inte behöva oroa sig för hur mycket kostar för veterinär..:/
#82 Är bara gratis upp till en viss ålder ;)
Skatten?! Det behöver gå till skolor, saker inom sjukvården osv :PP
#83 jaja.. Men det vi betalar nu funkar ju bra till skolor osv, det är ju bara tt betala mer så får man "gratis" veterinärvård
#84 Märks att du inte är insatt i sånt. Inte bra att dra av mer skatt, då blir det lägre löner = inte så bra.
#85 nej men det är bara en önskning.
#86 Önskar att dom kunde ordna det på annat vis men blir nog svårt :(
Smått sur över att det blir mörkt så tidigt.. Går från 9-16 måndagar till torsdagar och 9-12 på fredagar i 6v fram. Jag som ville ut och prova mitt nya objektiv idag :O
-' Malin Hultman
Lyckat att man lyckades bita sönder kinden när jag var bedövad där (Efter tandläkare). :S
~ Kram Nadja ♥
#89 Jag försöker hålla tänderna ihop hela tiden så jag inte lyckas med det :P
Nu går jag och lägger mig! Orkar inte vara uppe längre ;) Haha! Blir iallafall utvilad tills imorgon! ^^
#91 Då är vi två ;) ♥
#90 Men det var ju så kul när man inte kände nått.. 
~ Kram Nadja ♥
92# Alltid du o jag Linnéa ❤ Är vi släkt på ngt sätt? ;))
#93 Jag veet! Fast jag är så rädd att jag ska spricka någonting.. Haha! Jag brukar sitta med en penna där och sen så typ är jag jätterädd att jag ska trycka för hårt så det blir hål.. :P
Jag är trött. Tidigt kväll ikväll kanske?
Imorgon måste jag verkligen sporra mig själv att plugga, städa marsvinsburar och promenera med hunden :)
Bara jag som inte är trött? fast iofs, jag var ju hemma idag så jag sov till 11.. :P
#98 Jag har hund som måste ut så kan inte sova så länge hihi :D
#96 En av mina klubbkompisar är med i finalen också :) (Jag var för lat för att fixa nått..)
Jag är också trött, ska nog sova lite nu.. Religionsprov i morgon. Sen är 'Helvetesveckan' över. :)
~ Kram Nadja ♥
#100 Vad kul! :)
#99 Jag också :P Han får klara sig ^^ Nä, men dom släpper ut honom på morgonen så han får kissa. Jag har inte haft ork (inte av lathet) att ens gå ut med honom idag, han har bara fått vara ute på gräsmattan och sånt när jag har vart ute och begravt min Puff.. Så han fick gå på promenad när familjen kom hem.
#102 Dock behöver hundar rastas via promenader var dag :)
Vad är det för ras på hunden? :D
Inte snällt att låta den vänta länge xD
#103 Jo jag vet, men han fick gräsmattan som "promenad". Ibland kan man inte gå ut.
Engelsk cocker spaniel. Fast han är sån att han inte gillar att gå promenader, eller korta går bra, men inte långa ;) Då måste vi tvinga honom.
Hehe jag vet :P
#104 Gräsmattan blir inte samma sak som promenad ;) Det ger inte direkt mycket bara att vara på gräsmattan :D
Kan inte gå ut? Finns inte på kartan när man har hund, :P Det är sällan vi inte går promenader med våran och det är om det är storm ute eller t.ex båda ligger magsjuka ;) Och då är hon inte så krävande ras som ni har ;) Just saying ;)
Och cocker spaniel behöver en hel del Motion som promenader, spårning och annat kul :) Gammal eller?
#105 Men snälla, låt oss sköta vårat.
Ja han är gammal och orkar inte med så mycket längre. Vi vet mer om vad han behöver för skötsel än vad du.
Varit duktig och bloggat 3 gånger senaste veckan på min hemsidas blogg :) bloggar enbart om kaninerna där i så därav att den finns på min hemsida och ingen vanlig bloggadress.
Idag har Nova fått vara ute och rejsa i 3 timmar, båda har fått nystädad bur och Dixi har fått gosa i famnen. SÅ nu blir det sängen med gott samvete, upp tidigt imorgon för att åka till jobbet. Känns dock som om att jag kanske har en potentiell öroninflammation på G - mindre kul - graviditeten mosar ju allt mitt immunförsvar så svårt att hålla sig frisk i dessa tider :(
#106 Du behöver inte vara otrevlig, har itne jag varit.
Tänker bara på hunden, inget annat.
Det var därför jag frågade om han var gammal-
Jag kan mycket om hundar, jag är uppväxt med dom plus gått kurser ;) Ja ni känner eran hund bäst men jag vet vad rasen kräver därför frågade jag om han var gammal eller inte ;)
Klart det räcker med bara en snabb kissrunda på tomten innan första promenaden :) Så gör vi ibland med våran.
#109 Ingen har sagt att det inte gör det.
Sitter och svettas med feber, hosta, slem och ont i musklerna, jag behöver de där pronaxen för att må bättre tog den sista igår :(
//Joanna
#110 Kände på mig att du skulle skriva det :P Vet att ingen har sagt så? :)
#112 Varför skrev du så då? Du antydde på det när du skrev så, alltså skulle du skrivit annorlunda för nu tolkar man/jag det så.
Det fattar inte jag, varför folk skriver en sak, men menar en helt annan? Inte logiskt alls :P
Usch regnar massor :( Inget uteväder till kaninerna :( suck
Tror jag ska elda lite i karminen ;)
#113 Vart någonstans har jag påstått att någon skrivit att det inte är ok att rasta hunden före en promenad? :P Har en vana att ta allt väldigt bokstavligt, men det är inte mitt fel :) orkar inte ta just det nu.
#115 Inte dem exakta orden men eftersom du tog upp det, så kan det tolkas som att du menar det :) Men sak samma :P
---------------------------------
Åh jag vill ha en kompis till Ella men kan inte ha fler kaniner just nu :/
Hon accepterar inte Viola :(
And do you like to see me broken?
#116 Förstår :)
Igår kväll kämpade jag i 3h med att få klart rapporten om franska revolutionen och han precis renskriva den idag innan inlämningstiden var slut.. Ikväll spenderar jag tiden med spanska-boken.. :/
#119 Läser du 2 språk?! Jag läste bara franska som tillval :P Jobbigt nog hihi :D
#120 nej, läser om franska revolutionen på SOn ^^ och spanska på spanskan. :p
#121 Aha ok trodde du menade språket haha
Inte hunnit vara inne på datorn under veckan. Men Biografi-provet del 1 gick väl sådär… :S Men Biografi-provet del 2 gick suveränt!
Idag skulle jag haft HK-prov men jag har varit hemma sjuk, svettats i feber, ont i ögonen och bara allmänt dåsig.
Det bra var att kaninerna fick vara ute som de inte varit på ett litet tag. Och nu har alla en Hage på 12 st kompostgaller. ^^
Hjälp! Räven hade gjort ett 10cm hål i kaningallret….nu får man igen för att man har hönsnät.
Tur att hon inte blev uppäten, så nu har jag bytt till minknät! :)
Har som musikläxa att spela en sång på valfritt instrument och sjunga till det… Inte en chans att jag kommer greja det.. Alltså jag älskar att sjunga och spela instrument, men jag är så otroligt blyg. Vågade inte ens sjunga en liten snutt tillsammans med min supersnälla psykolog som jag gick till i över 3 år. Hur i hela friden ska jag då klara av att sjunga för.. Henne?! Åh.. -.-
Sjukt skumt det känns med korta naglar… :o
#125 Haha jag vet! Jag spelade gitarr (har slutat nu) men ville aldrig sjunga med honom.. Har väl spelat sen i fyran, slutade i slutet på sjuan :P
Men jag kommer väl våga sjunga för min musiklärare.. Hahaha! xD Sån stor lättnad efteråt!
Mamma klippte mig just. Blev tvungen att klippa lite själv sen för att få som jag ville ha det, men helt klart värt det. Kostade bara att dammstuga köket, hallen och 2 toalätter. ^^
#127 Ja, jag gick på sånglektioner förr, men jag sjöng aldrig för att jag inte vågade. Och nu blir det inte bättre av att sjunga för musikläraren som dessutom ska sätta betyg…
Blev just otroligt sugen på att baka.. Mår riktigt illa också.. Make Sense?
~ Kram Nadja ♥
Fixar marsvinens klor :D
Läser på övernaturligt om andar/spöken, skitläskigt! :S
Slutade med avmaskningsmedlet igår kväll. Idag skulle jag sanerat och flyttat isär dem… Men vart sjuk. :(
Måste göra det imorgon…!
gett kaninerna mat, nu återgår jag till spanska-boken..
Imorgon är det klass middag med film! :D
Blivit frågat av två till balen nästa år redan ;) Poppis man känner sig!
Kolla gärna min blogg, skulle bli super glad om ni ville komentera också! :)
Usch, nu har jag också gått och blvit sjuk.. :(
~ Kram Nadja ♥
Blev vårdcentralen igår , luftrörsinfektion kom hem med medicin men den fungerar bra tror jag
//Joanna
Helg! :D
#139 Inget kul. Hoppas du blir frisk snart!
Sitter & dricker pepsi och smakar på dem nya chipsen: fine cheese chips. Men dem smakar nästan som potatischips men ätbara :P
Tänt 2 ljus på Puffs grav.. Jag tycker det bästa sättet att sörja är genom att tända ljus för då känner dom att vi tänker på dom! ♥
Har även skickat iväg en intresseanmälan till en tjej som föder upp dvärghamstrar, guldisar, möss och sådant, men en ev. intresserad. Har inte fått tillstånd av mamma än :) Men det är dvärghamstrar! :D
#142 Åh! :) Vill du helst ha möss eller dvärghamstrar? :)
#143 Möss, men jag får nog inte ha det.. :( ;)
Kaninerna var ute nästan hela dagen idag. Man får ju passa på när man är hemma och det är fint väder. ;D
Flyttade in La o Tink i garaget. Dock får dem dela inneburen i en vecka ellr så, så dem känner sig lite säkra i det nya området och med nya lukter. 
#144 Hoppas du får ändå! ;) Fast dvärghamstrar är ju inte heller så dumt :P
#146 jaa^^
har stått och bakat cupcakes i 1,5 timme nu. Fick så ont i ryggen så att jag måste sätta mig ner lite, haha ;)
~ Kram Nadja ♥