Min kanins ungar
Hej!
Som vissa säkert vet så vanvårdades min kanin i sitt förra hem, hos mina grannar alltså. När de inte längre vill ha kaninerna kvar släpps en efter en ut, förra året släpptes pappan ut (som en kaninkunnig nu fångat in), nu mamman (som jag som tur är fångade in .-)). Trist nog bor tre kaniner kvar i där :/ . Jag har anmält anonymt men inte fått något svar eller sånt. Kanske inte hade tillräckligt med bevis .. men jag tycker synd om de. Var där och hälsade på för några veckor sedan, frågade om jag fick titta på kaninerna och passade samtidigt på att ta få bilder .. dock är det värre IRL. Kaninerna har liite vatten som fylls på sällan. De har ALDRIG fått hö och har äckligt/mögligt, gammalt halm som har legat där i år. Äpplen får de ibland och väldigt lite pellets. I deras bur ser det hemskt ut, det är skit överallt .. även om det ej syns på bilderna. Och de bor i en Hage gjord av kompostgaller året runt, tycker dock att den är liten för 3 kaniner, dessa kaniner är min kanins ungar, en liknar Diva på pricken <3
Hur som helst, kaninerna BARA sitta i den äckliga buren, aldrig komma ut.
Då jag skulle hem frågade jag killen .. "Varför sköter ni inte om kaninerna?" Han typ rodnade och svarade "Jag vet inte asså, jag har inte tid med det" ..
Öhh .. när vi var där satt han bara vid datorn ..
Jag förstår inte, killens syrra har ju häst, varför inte köpa hö och fräscht halm därifrån? ..
Iaf, när jag var där slängde jag in morötter (som kanske syns) och även så fick de gräs.
Nån dag ska jag tusan gå dit igen och snacka med dom!
Här kommer iaf några få bilder

Aww stakars kaniner :(
Stackare :(
- Mvh Emma

Nej, stackare, vilka sööta!!

Ja, det är så synd om de ;(
Kan inte du fråga om du får köpa dem?
Om du inte får, säg till att de måste ha bättre mat och friskt vatten, annars kommer du att anmäla dem. De flesta blir skrämda av sånt (det är lag på att man ska ge sitt djur fräscht foder och vatten, oavsett vad det är för slags djur, sköldpadda som häst). Du kan ju dessutom tipsa om att de kan köpa hö och halm från stallet.
Det är jättebra att du är uppmärksam på sånt här, och att du faktist bryr dig och inte bara tänker "stackars kaniner" och går därifrån. Känn dig inte maktlös, du kan göra något för dem!
Lycka till, och hoppas kaninerna får det bättre!