Planer inför 2013
Vilka är era kaninrelaterade planer inför nästa år?
Detta är mina. :)
Kommer nu i december para för en kull som föds i slutet på december/januari, så det hör ju typ till 2013. Kommer troligen välja mellan dessa tre teman: Twilight, läsk eller Astrid Lindgren. Kommer behålla en hona om det blir någon.
Sedan i mars/april när jag förhoppningsvis fått sålt på ungarna ifrån kullen innan, ja då kommer jag papa för en till kull. Kommer då troligen välja ett utav de teman som är kvar utav dem jag nämnde innan. Kommer behålla en hona om det blir någon.
Sen i början på sommaren ska jag få pappa att bygga en sommarbur till, denna ska vara lite speciell eftersom den kommer vara för två kaniner, det kommer vara ett galler i mitten som delar av burarna, då kan kaninerna se varandra och umgås genom gallret, denna bur kommer då va för honorna.
Sedan ska jag renovera en utav mina andra sommarburar då den är lite dålig och måste fixa bättre luckor så de som finns gör att det är svårt att få tag på kaninen som går där.
Under sommaren ska jag även få pappa att bygga en tvåfackare där facken blir 120x70x70 (LxBxH).
Sedan ska jag riva en vägg mellan två av facken i min trefackare så det blir ett större fack, 120x100 för att vara exakt.
Det var allt jag undrade och hade och säga!
Mannez
Hälsningar Amanda och kaninerna
TS: Låter spännande, hoppas de kommer någon hona ;)
Själv ska jag ta en kull med lejonhuvade och hoppas starkt på att de nyker upp några japaner, då kommer det ev sparas någon. Om inte så har vi en madagaskarhona från senaste kullen vi får försöka hitta en hane till och para, om hon stannar vill säga.
Kommer även rulla i gång med hopptävlingarna :)
Jag har en kull nu som jag sparar en hona i, tanken är att avla på henne under 2013. Då kommer jag att låna en hane eftersom min egna nu är kastrerad och dessutom pappa till lilltjejen. Tanken är att låta en lejonhuvad, ev lejonhuvad/hermelin.
Funderar även på att bygga en större bur men det beror på hur far och dotter funkar tillsammans när jag släpper ihop dem. Om de inte bor tillsammans så behöver jag ingen större. :)
De enda kaninrelaterade kaninplaner för 2013, som är satta just nu, är att åka på LU och ställa mina två hanar!
Kanske tar en hoppkull på Carmen (Vet inte hane änn)
Kanske bygger om kaningården.
Kanske försöka sätta ihop Mando och Carmen, efter eventuell kull på Carmen.
Så ska jag delta i Lite hopptävlinga. Fortsätta jobba med kaninhoppningen på Åland.. Ja typ det. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Ska ta en kull på min hona Sweety's Cherry Coke när hon tagit några pinnar i svår och förhoppningsvis några cert i höjd, ska även bygga en fyrfackare eller två st tvåfackare till våren/sommaren 
Mina planer inför 2013.. Ska ta en hoppkull med Lilja och "Majoren" en av stiinisens kaniner. "Renovera Muffins sommarbur". Försöka få pappa bygga en fyrafackare. Sen har jag inget bestämt mera, men kommersäkert bli mycket mer! ❤
Mina planer är att träna min hona att hoppa, dock gör jag de redan nu men är så kallt så bättre att försöka lite mer när de blir sommar och kanske att min lilla hane också får hoppa lite
Flytta ut hanen under sommarn, bygga en eller två stora hagar en gräs del och en över vår jordlåda ( en föredetta sandlåda) så dom får utlopp för sitt grävande. Mer har jag inte hunnit komma på kanske blir att skaffa en till kanin vilket jag funderat mycket på :)
Jag planerar att ev. ta kull på Elsa, om det går bra med utställningarna i början på nästa år. Psyket är ju som det ska med, utseendet är det det hänger på :)
Jag ska också börja tävla hoppning med ovanstående :)
Lite lösa planer har jag.
Försöka stambokföra Ludde och Dior på bra poäng. Låna hem en snygg och fin stambokförd hane till Dior och ta en renrasig kull på henne, för hon är en bra mamma.
Få tag i en bra snygg rexhona som tjej til Ludde. Spanar mest på Zobelsiameser och Vit rödögda.
Hitta antingen ett nytt boeende till oss eller endast till kaninerna. Vi bor för trångt både för kaniner och oss själva.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
mina planer :)
ska försöka övertala pappa varför boden ska vara ett kaninstall,.. ;)
Ska ta en renrasig kull
Ja typ det :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Jag har planer att få fram fler rysstecknade dvärgvädurar för utställning. Och även försöka hitta uppfödare av vit rödögda eller rysstecknade dvärgvädurar. Troligen importera om jag inte hittar det i Sverige.
Även bygga fler burar och förhoppningsvis bygga om i garaget till ett kaninstall om mamma och hennes man tillåter det.
Även skaffa uppfödarnummer så att jag kan sätta stamtavla på kaninungarna.
De är det jag kommer på just nu ^^
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Kanske köper hus med pojkvännen nästa år, då ska det byggas nytt stort kaninstall. Börja komma igång med uppfödningen igen som har legat vilandes i två år. Köpa in fler avelsdjur, både holländare och Japaner.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Utställningsväg så har jag planerat in minst 3 utställningar. En i Norrbotten, en i Västerbotten och så mitt första LU. Då är väl planen att få igenom mina egenuppfödda på ett okej A-kort.
Avelsväg så har jag planerat in 3 kullar. 2 st direkt efter LU och en någon månad senare. Och där hoppas jag på bättre pälsar på dvärgvädur rexarna som kommer i kullen parat rex+rex, bra kroppar och öron på rexbärarna i kullen parat rex+normalpälsad och sen båda dom i kullen som jag ev. kommer ta rexbärare+rexbärare.
Och så kommer jag att starta upp med Sachsengold också. En eller två honor kommer att köpas in under LU har jag planerat. En av dom honorna kommer paras med Hampus redan nästa vår. Ska blir kul att ha en "tävlingsras" på sidan om dvärgvädur rexarna. ^^
Sen så kommer jag bygga en 4-fackare anpassat för Sachsengoldarna. Och göra det ännu lite finare i kaningården!
Planerna velar just nu mellan en kull i början av våren och att kastrera Molly o skaffa en kompis till henne. Hon har inte så nådiga brunster och bor inne i mitt lilla rum… inte bra kombo…
Blir det kull så blir hela året antagligen mer utställningsinriktat för henne och de små. Utställning blir det ändå, ska fortsätta ställa Alaskorna och NZRn, försöka regga fler svampinjoner (SVCH) för jag ser potentialen i kaningruppen :) Försöka slå en viss person i "Årets utställare"-poäng ^^
Sen vill jag bygga en fin kanindel i sommarstugan :), och ev pimpa kaninboendet här hemma i mitt rum. :)
Har inga direkta planer :)
Avlar inte och ställer inte så :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nästa år är det tänkt att ta några kullar och förhoppningsvis få viltbruna och vit rödögda och så lite viltgrått som möjligt, även till slutet på året få några havannor. Tänkt att åka på så många utställningar som möjligt och även mitt första LU jag själv ska ställa på.
Inga burbyggen planerade:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Mina preliminära planer för 2013 är att=
- Skaffa uppfödarnummer, kommer kanske skaffa det redan nu i december.
- Ta en kull på min wienerfria teddyvädur, och sedan spara en unge (om dem blir fina) Gärna en Vit rödögd.
- Skaffa hem en fin Angora till utsällning och ullproduktion, där föräldrarna minst har 94,5 poäng. Gärna en rysstecknad eller Isabellafärgad.
- Ställa ut min Angora och min Teddyvädur på LU (kommer ställa teddydvv som Dvärgvädur angora isf)
Sen så kan ju många saker ändras och läggas till, men somsagt det är bara preliminärt. Sen om jag tar en kull på min Teddy är lite oklart.