Slutat dricka
Behöver akut svar! Mkn hona har slut dricka. Hennes flaska har varit full sedan 2 dagar fastän nytt vatten 2gånger/dag. Tillägger även att hon har fått ett halvt äpple + knäckebröd ungefär varannan dag då jag behöver få upp henne i hull. Kan detta bero på det? Hon verkar för övrigt må som vanligt, kanske lite mer reserverad. Vad ska jag göra?
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
skriver från mobilen så ursäkta stavfel!
/Elin Josefine Olsson ღ
Min hane får en bit knäckerbröd varje dag, så skulle inte tro på att det beror på det. Han dricker ½-1 dl vatten per dag, och så får kan även i sig vätska från gurkan. Testa att ställa in en vattenskål i buren, så hon har fler än ett alternativ. Tyvärr så dricker inte min hane från vattenflaska, måste ha skål till honom… Innan jag kom på det så matade jag i honom vatten med hjälp av en spruta (utan nål såklart).
Hoppas det ordnar sig, man blir så rädd att dom ska torka ut tex. 
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Menar att hon får vätskan från äpplet. :) Hon har en skål och en drickflaska. Tror det beror på äpplet, för om hon inte hade fått i sig vätska på något sett så hade hon inte levt vid detta tillfället. Fick iallafall i henne vatten från spruta, men det är ju som du säger, man blir rädd!
/Elin Josefine Olsson ღ