Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1377 ggr
HolyFuck
0

(S) Omplacering

Lilla Usagi vill ha ett eget hem. Där hon slipper sitta i en bur och kan få komma tillrätta i sin egen takt. Gärna med en snäll kaninkompis.

Hon är en hermelinhona på ca 1,5 år som av okänd anledning inte gillar mänsklig kontakt. Äta ur hand går bra, och hon göra små, små framsteg. Mysa är dock fortfarande uteslutet i hennes värld.

Men pga kraftig allergi kan hon inte längre stanna sär hon bott de senaste månaderna, och hos mig kan hon inte få det hon skulle behöva.

Ett hem där hon får helt eller delvis vara frigående skulle vara det optimala för henne. Och jag tror att hon skulle må betydligt bättre av en kompis. Fördelaktigt en mer social kanin, så hon kanske lär sig att det är okej.

Finns det någon som kan ge henne ett bra hem? Någon med iaf någorlunda kaninvana, men framförallt ett stort tålamod och en hel del kärlek till övers!

Hon finns i Göteborg, men transport brukar ju gå att ordna.

Jag vill inte ha något för henne, utan bara att hon får ett hem hon förtjänar!

HolyFuck
0

putt

Ingen som vill hjälpa den lilla? :(

MangoO
0

Hade jag vetat att hon gått bra ihop med min kastrerade hane så hade jag tagit henne direkt. Men vet ju som sagt inte hur någon av dem skulle reagera.

Hoppas hon hittar ett bra hem :)

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

HolyFuck
0

#2 Nej, veta kan man ju aldrig, tyvärr! Dock har hon iaf bott med en kastrerad hane innan, och blev väldigt ledsen när han dog.

Så en kompis hade nog varit perfekt för henne :)

HolyFuck
0

Putt!

HolyFuck
0

Nu börjar det bli ont om tid, vill att hon ska behöva flytta runt så lite som möjligt.

Usagi behöver ett kärleksfullt hem där hon kan få ta saker i sin takt!

Även fodervärd är aktuellt.

mimmijojo
0

jag förstår precis men jag kan tyvärr inte hjälpa dig, har samma problem.  =(

Oliviahack
0

Gammal tråd?