För lite grönsaker?
Man ska väl ge sin kanin ungefär tre grönsaker om dagen? Engla får inte det, hon får ca fyra gånger i veckan, och hon äter inte upp det ens då! Har prövat med knäckebröd, det funkade litegrann, och gurka. Banan gillar hon inte och inte heller sallad speciellt mycket. Hon vänder bara bort huvudet.
Vad ska jag göra!?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Du får pröva lite andra olika grönsaker som du inte prövat tidigare. Finns ju mycket grönt kaniner kan äta =)
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Ska prova att ge henne lite mer sallad ikväll, och lite gurka. Och persika?
www.frihetenskaniner.se
Har samma problem med Isaac, men han äter aldrig upp det han får. Han kanske smakar typ en cm på en liten bit äpple och så "/ Han gillar inte grönsaker(det sa de där jag köpte honom)
- Mvh Emma
Ja men ge bara LIITE persika om det är första gången du ger!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Lika kräsen som Engla alltså :/
www.frihetenskaniner.se
#5 Ja :P
- Mvh Emma

Mina äääällskaaaar banan, äpple, hårt bröd m.m. ;) Morot gillar dom oxå, men inte sallad o gurka.. Det är ju inte mycket näring i det iaf, så det spelar ju ingen roll, bättre att dom gillar det andra iaf! ;)

Alltså Moses är helt galen i banan. Ska se om jag kan filma honom när jag ska till & ge honom xD
Prova massor med olika frukter & grönsaker! Det måste finnas något hon gillar ;)

twinnie: Visst ser det för härligt ut när dom äter banan? Det smackar som bara den! hahahaha. Är så glad att mina gillar det, så man får se när dom äter o smackar, det är en upplevelse det! ;)

#9 Hahahaha, jaa, så himla mysigt ljud ;)

#10: Min Andy (hermelinrex) han smackar och munnen går nästan runt på honom! Tungan vevar runt som en visp i munnen och han är helt salig när han äter! hehe En sån goding!!! ;)

Morötter då? Kolla artikel vad du kan bjuda på :)
Hampus under första sommar så åt han ingen grönsak/frukt. Icke det sa han bara ;) Sedan kom det bara att han åt det :) Hade uppfödaren vänt henne? :)
Våra kaniner älskar morötter, äppel, nektariner, jordgubbar. Banan sådär och gurka ratar de helt! Sallad är gott med, tycker de!
Sallad brukar kaniner bli dåliga i magen av så jag brukar inte ge det. Brukar inte heller ge så mkt frukt eftersom det innehåller alldeles för mkt socker.
Morötter brukar vara väldigt uppskattat hos kaniner, blasten också så prova det.
det finns många olika grönsaker i landet! det finns flera olika sorters kol (blomkol, vitkol, grönkol), du har persilja, och en massa olika rotsaker. Prova med små bitar så kanske den upptäcker att det är mums efter att ha fått smaka några gånger.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Banan, äpple, päron, sallad, gurka, tomat, kål, morötter, paprika, persilja, broccoli … knäckebröd, torkat bröd .. :) Mina kaniner brukar få morotsskal vilket faktigst är mycket omtyckt! ;)

Jag har ungefär samma problem, Yuki vänder bort huvudet när jag ska ge honom grönsaker. Han gilalr bara äpplen. :/
Är inte kål farligt för kaniner?? Trodde att det gav gaser…
#18 Man kan ge i små mängder. Det ger gaser om man ger för mkt.

Gav henne ett litet salladsblad, en liten gurkbit, en liten morotsbit och en liten persikabit til frukost och inget gick ner. Hon vände på huvudet och sprang iväg, och när jag tog upp henne och gav så "rynkade" hon på ansiktet och försökte backa. ;P
www.frihetenskaniner.se
#20 Känner igen det där :P
- Mvh Emma

Kaniner kan bli dåliga i magen av allt om man inte ger det i rätt mängd. Det är inte bara sallad & kål ^^
Mina kaniner ääälskar sallad! De har hitintills inte blivit dåliga i magen… Men kål har jag faktiskt inte vågat rova att ge!
Jag brukar ge mina kaniner Kirschtkål (stavning?) från trädgården, dem ääälskar det. Gurka är också en favorit.
Hon mår nog inte dåligt av att inte äta sina grönsaker skulle jag tro om hon äter hö och pellets och så…hon kan ju välja att äta det om hon vill eftersom du ger henne :) Sen kanske hon är ute och betar gräs också? Jag brukar ge lite mindre grönsaker till lillan när hon äter gräs för att hon inte ska bli dålig i magen.
Lilo gillar de flesta frukt/grönsaker hon fått än så länge hon får oftast broccoli (favorit!) banan äpple morötter sallad gurka spenat(också favorit) mangold… Har ju en snygg bild på lilo när hon smaskar banan också vettja --> XD

Jag ger inte mina kaniner så ofta grönsaker. men ska man typ ge do en två gånger i veckan?

Jag ger mina kaniner tre grönsaker/frukt varje dag, och de smaskar raskt i sig det!!
#26 Mer än 2 ggr i veckan ska de ha grönsaker. Mina får väl ca 5-7 ggr i veckan, det är olika.

#26 3 frukter/grönsaker om dan får min kanin, 7 dar i veckan. Tycker 2 ggr lät lite, öka på lite. :)

Min kanin käkar typ allt :P