Kanin iFokus

Kanin

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 621 ggr
skuttis88
0

Tricks

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag skulle gärna vilja lära min kanin lite tricks! Jag har en klicker så det skulle vara bra om man kan träna tricket med den.
Några trick jag skulle vilja lära honom:

Stå, Gå
Kom hit
Snurra
Hoppa(över något)

MVH Celina

Fridaaaa
0

Bara att testa sig fram Skrattande Kul att lära dom lite trix. Mina gillar bättre att vara i hagen haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mi-rand-a]
0

Kom hit vet jag att de funkar, väldigt lätt att lära också då båda mina kaniner kan de :)

KaterinaPetrova
0

Stå är ett lätt trick att börja med. Hur du lägger in klicker i träningen kan jag dock inte hjälpa dig med.

• Stå: sätt kaninen på makren och sätt dig brevid den. Håll en godis framför kaninens nos så det förstår vad det är. Höj handen lite försiktigt så kaninen följer efter godisen med huvudet. Gör den det så belönar du och ger den godisen.
  • Efter ett tag när kaninen fattat att den måste följa efter godisen för att få den kan du höja höjden på din hand.
  • Till slut kommer din kanin stå upp direkt. Vad lugn och tala med kaninen under tiden och ge den några extra klappningar när den gör rätt. Gör den inte rätt - är det bara att prova igen!

Min kanin lärde sig detta på 15 minuter x2 under en dag. Alltid när han får sin mat ställer han sig på bakbenen och visar hur duktig han är! Skrattande

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

KitoBonito
0

Jag kickar igång den här tråden lite igen! Jag är ganska angelägen om att se till att mina kaniner lär sig lite roliga tricks. Det jag jobbar på just nu är "kom", deras namn, "stå" och "snurra". Enkla saker som de rättsånär snappar upp väldigt enkelt. Jag vill gärna lära dem klickern, men har inte haft tid att engagera mig i dem var för sig utan det har mest blivit beröm med godis när de är tillsammans. Det blir lite stökigare men det funkar!

En annan sak jag skulle vilja lära dem är ordet "nej". Någon som har erfarenhet om detta? Nu vet jag ju att kaniner gärna biter på saker.. Men jag skulle ändå vilja få dem att förstå att nej betyder nej. Som när ena honan sitter och rycker i mattan och vägrar sluta hur mycket jag än tjoar och klappar med händerna för att få henne att sluta. Istället får jag vara god och trampa dit och då skuttar hon iväg. Som sagt; vad tror ni? Och i så fall; hur gör jag?

Dela gärna med er mer om era tricks och inlärningsmetoder!

[_hsleiufhbtv]
0

#4 Jag har nyligen lärt min Siri ordet nej, så fort jag säger "Nej" bestämt om hon nafsar på något i soffan tex, skuttar hon därifrån och slutar direkt. Det har bara tagit ett år att lära in Flört Använde mig av klickern, men det har som sagt tagit sin lilla tid för att hon ska förstå ordet i alla sammanhang, inte bara när vi sitter ute på gräsmattan och tränar. Det gäller i mitt rum också, och överallt utom på hoppbanan för då säger jag aldrig "nej" såklart. Glad