Superstor unge!
En av ungarna i min kull på 8 är nästan dubbelt så stor som de andra ungarna! Nu är det bara 4 kvar totalt (varav en är tingad), men hon har alltid varit störst i kullen. Nu är hon lika stor som mamma Charlie i princip, men ser fortfarande ut som en liten bebbe! Ungarna är 8½ veckor gamla.
Min fråga är… varför är hon så stor?
Kommer hon att fortsätta växa??
Alla är olika stora, alla kaniner väger inte exakt lika mycke osv! :)
Du väger säkert inte lika mycke som dina syskon i en viss ålder?
Ingen fara :D
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#1 Men det verkar ju som om hon kommer att växa om båda föräldrarna? :O
#3 Aww vad roligt! Gud vad liten den till höger ser ut! ^^
Mjo jag vet att det inte är "farligt" eller liknande att hon är så stor… men jag tänkte bara om det har hänt något skumt så hon växer om föräldrarna och väger över 3 kg i framtiden! Får hoppas att hon slutar växa snart, men med tanke på hennes unga ålder så lär det inte hända än på ett tag… :P
#5 Kan ta bild på henne ihop med ett kullsyskon och jämföra :) Återkommer snart med bild!
Vissa växer helt enkelt fortare än andra. Det behöver inte automatiskt betyda att hon blir väldigt stor, det kan lika gärna vara så att hon slutar växa lite fortare och de andra hinner ikapp sen. 
#8 Hmm ja, kanske det. Hon har alltid varit störst dock, men vi får ju se :)
#9 Ja visst är de? ^^
Mina ungar här hemma är 6,5 vecka nu och jag har också en bjässe i kullen som alltid varit störst. Dock är det nu två som är hack i häl, och lilla Harry som alltid varit minst är fortfarande smal som en pinne.
Syskon blir ju olika stora, även bland kaniner.
Kan ju mycket väl vara som Ninni säger, att hon slutar växa innan de andra och att de då hinner ikapp.
#3: Sådär har vi det också, fast tvärtom. Min tiks föräldrar är båda relativt små, med 36cm resp ca 39cm. Kullsyskonen är relativt låga också, runt 38-39cm. Men min tik är 42-43cm hög..
Så ja, ibland blir det inte alltid som man tror.