Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 309 ggr
Mysofi
0

Könsmogna??

Jag och min granne har köpt varsin kanin från samma kull. Fast min är en pojke och deras är en flicka. Nu är de ju bara runt två månader så än så länge låter vi de träffa varann. Men när måste vi sära på de?? Eller det kanske inte kan bli ungar när de är syskon ??

Hade ingen aning om vart jag skulle lägga den här tråden, så det fick bli övrigt, flytta på den om ni vill!!

Keligast
0

Jag tror dom blir könsmogna när dom är 8v. ungefär (2månader)

myriis
0

Tror att ni ska sära på dem vid 12 veckor ålder, eller sluta låta dem träffas då alltså. För säkerhetsskull

Mysofi
0

Okeej asså de föddes den 21 april så därför borde de nu vara 9-10 veckor.

Mysofi
0

Ska vi sluta låta de träffa varann nu eller kan de vara tillsammans ett tag till??

[Niike]
0

JAg skulle inte ta några risker, utan sära på dem redan nu.

Mysofi
0

OKej, då får vi försöka hålla isär de.. Lite synd, menmen, vill inte ha hela kvarteret fullt med kaninungar!! XD

ikea
0

Jag skulle också sära på dom nu, eller ialla fall inom två veckor. Kan du inte kastrera din hane så dom kan fortsätta att njuta av varandras sällskap. En kastrerad hane är oftast lugnare också när han slipper tänka på kanintjejer hela dagarna.

Tina-A
0

Sära på dom vid 10,11 veckor eftersom de blir könsmogna vid 12 veckor ungefär!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

EllinorK
0

De kan i vilket fall börja bråka, vilket inte är så kul, varit med om 4 ungar som började bråka för några veckor sen, en skada öga och öra och resten fick bitmärken på kroppen ..

Mysofi
0

Ska sära på de nu!!

# 7 Jo, kastrera skulle jag kunna göra, men jag har planer att para honom med en annan nin, och då kanske han vill ha kvar sina grejer!! XD