Hoppar över kompostgaller
Gahh .. nu har min ninis rymt 2 ggr igår, jag kikade in henne och hon hoppar över kompostgallret lätt som en plätt! Hur ska jag göra nu? Kan inte släppa henne fri i hagen längre .. och det vore ju inte kul för henne att få sitta i buren hela tiden :S Hon är ju van att få vara ute och skutta hela dagarna från morgon till kväll.
Funderar på att ta bort nätet runtomkring och vända gallrerna åt andra sidan, så att de blir högre .. har sätt att många har så. Men tänk om hon skuttar över det ändå? Hur tycker ni att jag ska göra?
Hur har ni gjort?
Har inte hönsnät så att det räcker som tak över hela stora hagen, tyvärr ;(
Sät kompostgaller på buren med. Eller så sånt här nät som man kan ha över jordgubbslandet så inte fåglarna ta gubbarna.

Jag har inte kompostgaller så att det räcker som tak med ;(
Vet inte vad jag ska ha som tak isf .. vi har inte så mkt hemma .. men jag kanske kan fixa något, får se :P Tack för tipsen iaf! Ska försöka hitta mer hönsnät ..

#1 Okej .. vaddå för gallerbitar? Vart får man tag på sånt? Låter smart iaf ..
Ovan: Du kan använda hönsnät till det, jag använde minkgaller.
Hur gammal / stor är kaninen ? .. Hoppar den långt eller ? .. Iallafall får du ha lycka till :)

#5 Okej, alltså bara klippa det så att det blir ca 30/40 cm och sätta fast det vid kanterna? Med vad? Ska faktiskt testa det, hoppas det funkar :-) Tack!

#6 Hon är allt mellan 4-7 år gammal, hon är inte så stor, hon är iaf en blandning mellan dvärgvädur/hermelin vad jag tror, men hon är inte så stor som dvärgvädurar..

När vi inte hade höns hade jag mina två kaniner i hönsgården. Dom älskade att vara där!:)
#7: Jag använder en speciell tång som man trycker fast små järnnitar med. Du kan säkert använda järntråd eller nått.

Håller med alla andra! Sätt kompostgaller som tak. Så har min kompis gjort med sin kanin!!
Annars går det att ta en filt och sätta fast med klänypor, fast du behöver nog en ganska stor filt isåfall .. ;p

Hehe jo, tror inte vi har en sån stor filt men jag kan ju alltid kolla. :D