Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 350 ggr
[Niike]
0

OT - Kycklingar :D

_Vill bara skriva av mig lite … :D

_Om ni inte visste det, så har vi (jag+familj) några höns. Från början var det 1 dvärgtupp och 4 dvärghöns.
Men en dag var det bara 3 hönor och så tuppen i hönsgården/hagen, så vi trodde att en höna hade flygit över. Henne såg vi inte till mer, och trodde hon hade blivit tagen av räven eller någon rovfågel.

Men häromdan sa mamma till mig att hon hade sett 4 hönor i hönsgården lite tidigare på dagen! Jag sprang dit och kollade med en gång, men såg bara 3. Så jag gick in i hönshuset som hänger ihop med inhägnaden, för att kolla om det var en fjärde höna där. Men nej, inte var det någon höna där inte. Precis när jag skulle gå, hörde jag att det pep. Det lät precis som kycklingpip, men jag tänkte att det kanske var något fågelbo precis utanför hönshuset. Vi hade ju ingen höna som låg på ägg. Men jag följde ändå ljudet, som till min förvåning ledde ner bakom värpredena. Och vad hittade jag där bakom om inte den försvunna hönan Ester (ja, de har namnxD)! Bredvid henne skymtade jag också 3-4 kycklingar! De var såå söta! Men hon låg fortfarande på några ägg, så jag lät henne ligga kvar ifall det var fler som skulle kläckas. På kvällen flyttade jag och mamma in henne till ladugården där hon och kycklingarna fick mat och vatten. Det var hela 9 kycklingar! 6 st gula med en brun prick på huvudet, och 3 st brun/gul spräckliga.

Mamma hade tygligen sett hönan när hon var ute för att äta eller något. Sen hade hon gått in och lagt sig på äggen igen, det var därför jag inte såg henne. Och vi som trodde hon var borta! :)

Kommer visa lite bilder på de underbara små liven sen, vare sig ni vill eller inte. Jag tycker iaf de är supersöta^^ ;)

Taci
0

Jag vill se bilder iaf ;) Kycklingar e översöta!

[Niike]
0

Haha xD Då är vi två^^ Bilder kommer ev ikväll:)

malinroth
0

myys med kycklingar alltså! :D klart vi vill se bilder :)

[Quellii]
0

Hihi ^^ Vad kul :D Kycklingar är ju helmysiga :D

huldisen
0

Kycklingar är så söta -v-

KvirrZ
0

Kycklingar är jättesöta :)

- Mvh Emma

JMax
0

Grattis!! Va roligt! Min höna låg på ägg men det blev inget…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Tina-A
0

Grattis! Guuud vad mysigt :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Niike]
0

Ja, det är verkligen helmysigt med kycklingar! Det är också kul att se hur de växer och blir stora, fina hönor/tuppar! Men de är ju som nästan alla andra djur, sötast som små. :) Jag håller på väldigt mycket med kycklingarna vi får så de blir jättesnälla och tama när de blir stora också. Det är kul tkr jag:) Ska masa mej ut och fota lite nuxD

[Niike]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer bilderna!

Först kommer mamma hönan Ester med alla 9 kycklingar under sig:)

[Niike]
0

En liten gul sötnöt med en brun prick på huvudet

[Niike]
0

Mörkbrun/gul superfin kyckling står och äter. Min favorit<3

[Niike]
0

Sööt guling ^^

Tina-A
0

Naaw, vad gulliga!! :D

[Niike]
0

Två gulingar med brun hjässa, ovanifrån.

[Niike]
0

Ser sur ut! xD Haha!

huldisen
0

Haha ^^ Så söta dom är :)

Lotta_A
0

men gud så gosiga man kan se ut då :) Nästan så man ska ta och skaffa en alltså :P nee. har inte platsen. men dom är bara för underbart söta. ser lite småkorkade ut sådär :)

[Niike]
0

Gulfjun:)

Mysterious
0

#15 #16 Guuud såå sööta!!!särskilt 16!! Bara för söt!

KvirrZ
0

Så söta :D

- Mvh Emma

malinroth
0

jättesöta :)

Tina-A
0

#16: Haha, vad skön!!

Martina-b
0

gud vad roligt!! villls se bilder!!

KvirrZ
0

#24 det finns redan massor :P

- Mvh Emma

[Niike]
0

**Tack för alla kommentarer!

**Kan tyvärr meddela att en kyckling avled idag, okänd anledning. Förmodligen hade mamman trampat på den eller något (varit med om det förr)… Den låg stilla på golvet och när man lyfte upp den kände man att den försökte lyfta huvudet, men det hängde bara. Kanske bruten nacke. Ögonen var slutna. Jag tyckte så synd om den.. :'/

Mysofi
0

Åh vilka hiimla söööta!!!

# 26 Nej, vad synd!!! Stackarn! Menmen, det är sånt som händer, lifes goes on!!!

[Niike]
0

#27 Precis.

huldisen
0

Synd att en dog :(

[Niike]
0

Jaa, :(

-Chilli
0

åhh, dom var verkligen jätte sööta men synd att en dog! :'(

Chippers
0

Aaw, sötnosar *vill ha* :) :)

[Niike]
0

Kommer ev kläckas ett till ägg snart om det blir som planerat. Vi vill ha lite större hönor än dvärghöns, så därför fick en av dvärghönorna ligga på några ägg som vi fått, som kommer från större höns. Tyvärr har hon puttat ut några ägg och några låg hon inte på, så det är bara 1 kvar… Hoppas det är en höna där i^^ ;)