Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2495 ggr
Fia9000
0

Klapprar tänder...

Min ena kanin (Mille) har börjat med att klappra tänder (om det nu e så man säger), varför gör han så? Undrar verkligen, har han ont, fryser han eller vad?

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Saaara
0

Dom knäpper tänderna när dom tycker det är mysigt. :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[EllenAlicia]
0

när gör han det?

[lucke]
0

#1 Precis som råttor alltså? Jag har också undrat, min gubbe gör så ibland när jag kelar med honom…

Fia9000
0

#2 Han gjorde det idag när jag klappade honom i buren och för ett par dar sen när jag skulle sätta på selen.

/Sofia

- Bradley Will Simpson

[EllenAlicia]
0

jo då är det som #1 sagt :)

Fia9000
0

#5 då är det lite konstigt att han klapprade tänderna när jag hade försökt att sätta på selen. Han liksom "stegrade" sig och försökte bita i selen o så, han kanske ville kela istället. ;)

/Sofia

- Bradley Will Simpson

Frosstis
0

Det kan betyda att dom inte gillar det och varnar dig också!

Fia9000
0

ok, bra att veta, då har han väll tröttnat på selen då. :/

/Sofia

- Bradley Will Simpson

Frosstis
0

Nej men det kanske knte måste betyda det! Han tyckte väl den satt obekvämt. Så gjorde min foderkanin när hon sprang och jag inte hann med så ryckte det i kopplet. Kaniner böner ju sig vid selar så som hundar vänjer sig vid halsband :)

[Mi-rand-a]
0

Tror mer att han tycker de är mysigt, vet en katt som börjar spinna bara av att man tittar på den xp

LitenPyssling
0

Beror på situation skulle jag tro, min kille klapprar när han slappnar av och njuter medan en kompis kanin gjorde det när hon var stressad.
Försök lär dig din kanins signaler och läs av den och dra slutsatsen utefter hur h*n är i kroppsspråket tillsammans med den aktuella situationen, då märker du ganska snart om det beror på obehag eller välbehag som h*n klapprar.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Gwendelin
1

En av våra kaniner "klapprar" tänder när man gosar med henne. Ofta lägger hon sig platt som en pankaka och mumsar på med sina tänder. Jättemysigt tycker hon!

Och våra råttor gör det med. Speciellt när man kommer med middag till dem.

Tror det är viktigt att man läser av sina djur och noterar när de gör så och om det är stress eller mys. Glad

Fia9000
0

I så fall tror jag att han mena att det var mysigt när jag klappar honom och att han inte gillar selen, han har alltid tyckt att den var obehaglig men han har börjat klappra tänder först nu. :/

/Sofia

- Bradley Will Simpson

[Taxie]
0

Mina råttor knastrade tänder ganska ofta och det betydde att dem var glada :) Vet inte hur det är med kaniner, men är nog mysigt det med. Mina har inte lyckats med det än vad jag vet :)

[Nalle-]
0

Mina knapprar med tänderna när de myser, har inte varit med om nån kanin gjort det när de varit stressade. Hade en stressad kanin och hon "knorrade" mer.

[Mariell.A]
0

En kanin kan protestera men samtidigt meddela sin ägare att den är vänligt inställd trots sina protester.

Om du kan vill kan du läsa mer om detta på min blogg!

http://kaninboden.blogspot.com

Fia9000
0

#16 Jättebra blogg!!! :)

/Sofia

- Bradley Will Simpson