Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 2596 ggr
Pylva
0

(S) Smurf kullen

Den 6/9-2012 föddes 7 små pigga filurer. Trots att det är Doras första kull så har hon tagit väl hand om allesammans, så alla sju lever och mår bra! De är nu drygt 4 veckor gamla och allesammans är riktiga små vildar! De är fulla med energi och gör glädjeskutt efter glädjeskutt hela tiden Glad Det är 5 honor och 2 hanar! Färgerna är 1 st. madagaskarbrokad, 3 st. viltgråbrokade, 2 st. svart/gul japanbrokade och en viltgulbrokad. En av de japanbrokade kommer att stanna och den madagaskarbrokade är tingad!

Jag tror att en kull mellan Dora och Hector inte kan bli annat än grymt bra! Ungarna lär bli otroligt snälla då båda föräldrarna är urmysiga och lätthanterliga. På banan räknar jag med att ungarna kommer ha en hel del fart under tassarna och kunna hoppa både högt och långt eftersom att både Dora och Hector har mycket fart och riktigt snygg hoppteknik som tar de högt över hindrena.

Midnight Festival, Hector, är klassad svår med 4a pinnar i krok och svår i rak med 3 pinnar. Hector är elitklassad i höjd och har hoppat 75 cm där, vilket han gjorde på sin debut. I längd har han 2 pinnar och har klarat av att hoppa 2 meter långt. Hectors kullsyster, CH Inferno (kallas för Myrra), är elitklassad i alla fyra SM-grenarna med minst ett cert i varje förutom i höjd. Myrra är champion i krokbana.

Hector är efter Trombens Gt Ch Forever Wild ”Valle” och Syrenens Helga Huffelpuff ”Helga”.

Fortunas Livtrasir, Dora, är bland de gosigaste kaniner jag någonsin träffat. Dora älskar att bli pussad och klappad på och sitter lugnt och fint i famnen. På marken däremot är det springa, springa och springa som gäller. Alla som sett Dora ute på banorna vet nog att det inte finns någonting som kan få den kaninen att sakta ner. Dora gör ofta väldigt snabba lopp och nu när hon klassat upp sig har hon även börjat söka hindrena väldigt bra på banan. Dora hoppar riktigt stort och sträcker alltid ut sig väldigt fint över hindrena. Kroppsmässigt så är Dora otroligt snygg. Hon är både högrest och slank. Dora är en stor vädurskorsning med långa ben. Trots sina långa ben så har hon alltid koll på de inne på banan. Dora är klassad svår i både rak och krok, med en pinne i rak (den pinnen tog hon på sin andra rak svår start). Dora är elitklassad i längd (har hoppat 180 cm) och har 2 pinnar i höjd (60 cm). Dora är väldigt ny i svåren men har ändå visat att även denna klass inte kommer bli några problem för henne. På sina tre första svår starter tog hon bl.a. pinne och hamnade på placeringen precis utanför de två andra gångerna.

Dora är efter Ekbackens CH Faith To Belive ”Affleck” och Flamencos Kalypso ”Klara”.

Ungarna i denna kull är besläktade med Elliott, Gia/Hilda/Bove, Simoneholms, Love x 2, Skåningen x 2, Lucky, Exit, Hampus och Prins Oliver. Inavelsprocenten blir 0,1 %.

För att lämna intresse eller fråga någonting så är det bara att mejla mig på ylva1@comhem.se! Jag finns i Stockholm, men leverans av ungarna går alltid att lösa.

Pylva
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Pajarito's) Gargamel, viltgråbrokad hane, till salu! Det här är en tuff liten filur som gärna springer runt fötterna på mig när jag är inne i kaningården. Han lärde sig snabbt hur man enkelt hoppar upp på både sitthyllan och i hökorgen. Gargamel är en liten kille med mycket fart under sina små tassar och som helst är nere på marken och rejsar runt än sitter stilla i famnen Glad

Pylva
3

(Pajarito's) Kroxelikrax, viltgråbrokad hona, till salu! Den här lilla tjejen är en riktigt nyfiken krabat som gärna går på upptäcksfärder på egen hand. Hon är en mästare på att hoppa upp i hökorgen för att slippa trängas bland alla sina syskon. I hagen är det full rulle som gäller, och att springa allt vad hon kan tycker hon är riktigt skoj! Glad

Thildalulu
0

Söööta!

Pylva
0

(Pajarito's) Starksmurfen, viltgulbrokad hona, till salu! Hon är minst i kullen men storleksmässigt är hon inte så mycket mindre jämfört med sina syskon. Hon är en väldigt mysig liten tjej som gärna ligger i famnen och blir klappad då hon är lite mer stillsam än sina syskon! Men på marken är hon en liten vilding som glatt utforskar och skuttar omkring Glad

Pylva
1

#3 Ja dem är allesammans superfina och söta! Glad

(Pajarito's) Fixarsmurfen, viltgråbrokad hona, till salu! Störst i kullen och riktigt snygg! Hon är liksom alla sina syskon pigg, nyfiken och framåt. Är även väldigt gosig och älskar att sitta i famnen och mysa, men så fort hon är nere på marken så är det rally med syskonen som gäller! Det här är en liten tjej som verkligen charmar vem som helst med sina stora klumpiga tassar och vänliga nallebjörns ögon Glad

Pylva
1

(Pajarito's) Clownsmurfen, svart/gul japanbrokad hona, till salu! En superfin tjej med mycket fart och som alltid har något bus på gång. Hon vill alltid synas och gör det genom sina tokiga rejs i hagen som alltid får en att le. Denna redan väldigt högresta och snygga lilla filur är en riktig liten glädjespridare! Glad

Pylva
0

Film på bäbisarna från idag hittar ni här! Glad

MalinFrosch
0

Vansinnigt söt video!
De är jättefina allihopa :)

KaninPiggelin
0

#7 åhh så fina! :D

Finns det några nytagna bilder på min flygare? =) Skulle vara roligt att se =D

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[hejhejnaffy]
0

Så söta namn! Älskar clownsmurfen!

Pylva
0

#9 Jag tänkte att jag skulle fota fler bilder på killen till dig idag, men just som jag tagit fram kameran och tänkte börja fota dog batteriet, haha typiskt! Men jag lyckades klicka ett par bilder åtminstone Glad

Det är förresten inte alls länge kvar innan du får hem din super charmiga lilla bäbis! Han är helt galet snygg i kroppen och jätte social och galen, hihi!

#10 Hihi tack! Ja hon är verkligen jättefin och söt, dessutom till salu hihi Flört

Pylva
2

Pajarito's Flygarsmurfen, tingad! Glad

RosarysKaniner
0

Åh, vilka underbaringar! Kyss

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

Pylva
0

Idas lilla bäbis Glad Hans bror och fyra systrar är fortfarande kvar till salu! De är liksom honom otroligt fina, pigga, orädda, nyfikna, snygga och framåt! Nya bilder på dem kommer senare i veckan!

Pylva
0

#13 Ja de är allesammans helt galet fina! Och alla sju är verkligen riktiga små vildingar! Fulla med energi och tokigheter hela bunten Glad

KaninPiggelin
0

#11 åhh tack Ylva! Skrattande

Jaa, längtar massor! SkrattandeSkrattande

#12 såå fin!! <3 Skrattande

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Pylva
1

Fotat nya bilder på bäbisarna idag Glad

Pajarito's Fixarsmurfen, viltgråbrokad hona, till salu!

Pylva
0

Pylva
1

Pylva
1

Pajarito's Gargamel, viltgråbrokad hane med japantecken, till salu!

Pylva
1

Pylva
1

Pajarito's Clownsmurfen, svart/gul japanbrokad hona, till salu!

Pylva
0

Pajarito's Starksmurfen, viltgulbrokad hona, till salu!

0___0
0

GUD VILKA SÖTA! Åh, Förälskad! Önskar verkligen att jag fick köpa en! Gud!

Pylva
0

Pylva
1

Pajarito's Kroxelikrax, viltgråbrokad hona, till salu!

Pylva
1

#24 Ja de är verkligen super fina och helt underbara Glad

Det finns i dagsläget 5 ungar kvar till salu (se bilderna ovan). De som finns kvar att tinga är Starksmurfen, Clownsmurfen, Kroxelikrax, Fixarsmurfen och Gargamel. 4 honor och en hane alltså! Ungarna är leverans klara den 1 November. Hör av dig till ylva1@comhem.se vid intresse!

Pylva
1

Ungarna blev i Torsdags 8 veckor gamla och därmed leveransklara! 5 ungar letar fortfarande hem..

Pylva
1

Pylva
0

Pylva
1

Pylva
1

Pylva
1

Pylva
0

Pylva
0

Pylva
0

Pylva
2