Kom just på att det är Onsdag idag. Det betyder att lilla Carmen McFluff kommer hem i övermorgon :D
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Paulina: Haha nej men jag tänkte att det var lite ovanligt :)
Happy Halloween! :D
Tänkte ta lite halloween kort på Nemo idag, men det får bli av i morgon istället. ;)
Ut och fota lite kaniner. Kanske hinner jag fota allihopa?
Får hem en unge från sommarens kullar från en bekant… Som tröttnat på kaninen… Hade det redan i bakhuvudet, men ändå så tråkigt… Dock en hona jag tänkte spara tidigare, men sålde, så jag får ju som tillbaka henne.
Halloween idag då :)
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Megaseg :D
Och alla tjatar om Halloween xD Inget speciellt med det? Är ju ingen högtid eller liknande :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Men du skrev väll också om Halloween i förra klotterplanket? :P
~ Kram Nadja ♥
#8 Nej? Inte vad jag minns. Inget om att jag firar det osv i alla fall :D
#9 *kollar tillbaka* #133 - Halloween är på onsdag :P
:)
~ Kram Nadja ♥
#10 Fast det betyder inte att jag ska "fira" det? Bara sa att det var det ;)
Alla tjatar dock om det som om det vore något speciellt, vilket det inte är :P Helt vanlig dag för mig :)
#11 Det sa jag inte heller. :)
Firar det inte heller, släcker bara alla lmpor så att man inte ska behöva stå ut med ungar som kommer och knackar på. :P
~ Kram Nadja ♥
#12 Haha ja jag bor på landet = inga ungar som kommer, finns grannungar men dom kommer inte på Halloween, enbart t.ex med majblommor :P Lite skönt hehe
Funderar på vad jag ska ha i "halloween-hyllan".. Har 2 spöken, lite gula löv och en pumpa.. Behöver något mer! :P
#12 haha, för några år sedan så var det JÄTTE många som kom och knacka, då släckte vi alla lampor, hade bara ett ljus och pappa körde undan bilen :p Fast det kom några ändå, fast de gick snabbt då de märkte att vi "inte var hemma".
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#13 Vi bor ju också 'på landet' (inte lika mycket på landet som flera i min klass dock, haha) Men vi har ett litet kvarter precis nedanför oss där det nästan bara bor barnfamiljer. x)
~ Kram Nadja ♥
Ang det vi diskuterade med ridning i förra klotterplanket:
En privatryttare brukar rida 1 gång/dag i regel och ha någon/några vilodagar/vecka med för sin häst beroende på vad för arbete man gör :D
#15 Hahahhaha! Det kommer aldrig några till oss -.- Bara för att vi har en lång uppfart till huset, haha.. :( Vill också släcka allting!
Ska om en vecka få inreda ett litet kaninrum, lääängtar!
Har köpt en hel del inredningsgrejer nu, vill bara sätta igång. Men nu är det inte långt kvar =)
Jag måste införa shoppingstopp för mig själv nu, för nu har jag shoppat rätt mycket på ca 3 veckor som är kaninrelaterat (har även shoppat en hel del andra grejer till mina chinchillor och katter med
).. :D
Räknade lite snabbt ut att jag har gjort av med nästan 5000 BARA på dom kaninrelaterade sakerna på ca 3 veckor… Min plånbok kräver semester nu!! :D
Glad halloween på er alla! =)
#20 Ja, som tur är! Annars hade jag fått äta nudlar ett bra tag. :D
#21 Hehe ja jag tänkte väl det hihi :D
Ja just inköp innan man har allting kan kosta lite grann om man köper nytt :D Vad är det för kanin ska vara där? :D
#22 haha :D
Ja verkligen =) Men det är ju så roligt med, så man köper väl kanske inte bara nödvändiga grejer direkt 
En liten dvärgvädurs tjej, "Liljedals Frö" heter hon, men kallas Winnie här. :) Född 26 juni i år. Enligt härstammningsbeviset är hon gul/blå japantecknad, men jag tycker hon ser gul/svart ut… :p
#23 Hehe ja det är kul :D
Okej kul! :D sött :D
#24 Här finns två bilder på henne som bebis, från uppfödarens hemsida :)
http://liljedalskaniner.webs.com/fro01a.jpg
http://liljedalskaniner.webs.com/fro02a.jpg
=)
Nu ser man det inte, men ena fram tassen är svart och den andra är gul. Ser jättegulligt ut :D
#25 Vilken charmtroll! :D
#25 Gud vad söt hon är! 
#26 Verkligen! Jättesöt, och världens snällaste. Hon är jättesocial och lugn, jättelätt att bära/hantera osv. Om man är bredvid henne så kommer hon och sätter huvudet under handen, och buffar lite. Att bli klappar på huvudet är tydligen väldigt mysigt :D
#27 hihi, visst är hon! :D
#28 Naw vad gulligt! :D
#31 Aw :D mys!
Hallå där! :D
Känslan när man går in till kaninhuset och alla blir rädda och springer runt, stampar och morrar. För att sen inse att "oj jag kanske får mat nu"… Är lite lur på att det är nån ovälkommen som tittat in där… Slarvig som jag är så glömmer jag ju att låsa.
Sitter med MacBooken i knät och musik i öronen. Perfekt tillfälle att hinna skriva ordentligt… Kom hem i eftermiddags efter gårdagens halloweenfest. Avstod festen idag - kände att det blev bäst så. ;) Haha. Hoppas ni haft en fin dag!
#34 Ojdå :S
Aarh, glömt göra läxan! Känner PRESS att jag inte kommer hinna klart.. :( Ska göra imorgon, det är i NO:n som vi skriver om en uppfinning, jag har telefonen, och jag har slutdiskussionen kvar. Någon som har lite tips? jag kan argumentera om? :)
Förresten så ska jag inte sälja tidningar på lördag, det är redan en tjej som gör det.. Så jag slipper! PUH! ;)
#2 Okej ;) Åh min katt är GALEN -.- han älskar att dricka ur toan… Han har gjort det över 2 ggr idag även fast han inte får.. Smulle….
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Haha ;)
Min kompis kanin Pluto vi håller på att träna att han ska hoppa över hindret man han hoppar mellan pinnerna :/
Ska rensa garderoben imorgon. Sen måste jag nog in till stan och fylla upp garderoben igen.. Så ska jag baka också och träna lite. Sen får jag ju tillbaka en kanin jag sålde för 1,5 månad sen. Slå på en film och sova, så jag orkar med imorgon!
Jag har en nästintill grön kanin, wiho!
Tatueringspastan hade lagt sig som skorpor på öronen, så bestämde mig för att försiktigt tvätta av det jag kunde. Resulterade i att hennes päls blev alldeles grön efter att pastan blev fuktig, yeeey.
Passande till Halloween och sådant. 

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
Blä, det är inte roligt att bara ha en enda lektion.. Mellan 13.15-15.00.. Får åka runt 12 och är hemma igen runt 16.30..
Yes fångat mus i musfällan hihi
#42 Usch! Det skulle jag aldrig klara av att göra då jag har haft möss innan som husdjur. :( Fy på dig Frida! xD
#43 Man måste? Dom kan ju inte bita sönder saker, skita överallt osv har inte mycket till val. Vi hade möss på skolan jag gick på, och jag skiljer mycket på dom och vildmöss :)
#44 Ja, ioförsej. Det kan vara jobbigt att få sitt hem förstört. Dels ser ju faktiskt tammöss snällare och sötare ut en vildmöss som du säger. Men dock skulle jag aldrig klara av att ta bort den döda musen… Ser det inte hemskt ut när den ligger där… Ihopklämd? :s
igår kastrerade jag mina kaniner. Det gick jättebra och dom mår finfint.
Men jag undrar: Man måste ju ha hö i buren och vi har laggt in handukar i sället för spån. Men dom vill sitta I höet
Och jag är orolig för att det ska sticka upp i såret 
Och jag har ingen höhäck men kan man göra nåt liknand med typ kompostgaller??
#46 Du kanske kan testa att göra en sånhär? :) http://kaninmagazinet.se/2012/july/tvinnade-hobollar.html
jättebra idé tack
#42 Vi har haft många möss och även råttor och fåglar inne hos oss (kattens fel) som varit helt oskadda. Vi har alltid valt att släppa ut dem, för det är ju inte direkt deras fel att de kom in till oss. Fast minns en gång då vår katt tog in en skadad fågelunge :( vi var tvungen att avliva lillen och han fick en söt begravning. :)
#42 Hehe det skulle inte stå #42 i mitt inlägg över :P
Huvudvärk och ont i kroppen, skit också! :/
Åhh… Jag har beslutsångest. Jag som skulle sluta köpa grejer… :p
Jag har fått för mig att jag verkligen vill ha en kompis till Winnie. Men tänk om hon inte alls vill ha en kompis..?
Då sitter jag där med två burar istället för en, och då blir det trååångt… Åh, hjälp mig? :p
Jag har haft både ensamma kaniner och kaniner i par, och båda fungerar ju bra. Men jag vet att alla mina "par" har varit så himla förtjusta i varandra. Det har gått så himla bra att sätta ihop dom, och dom har verkligen haft "nytta" av varandra…
Åt kinamat till frukost o.O
#49 Risken är att dom kommer in igen och förstör, eller går in i väggarna att förstöra ledningar osv. Och det är mycket möss iår.
Man kan inte släppa ut alla man fångar, då kan man lika väl skita i att fånga alls, vilket ju inte fungerar :)
#54 Ja risken finns ju alltid där, speciellt om de kommit in självmant. Vi släpper alltid ut mössen här och det funkar? :)
#55 Bättre att ta bort dom. Jag vill då inte ha kortslutning i huset och riskera att det börjar brinna eller inte, kan hända om man har otur :S
Finns gott om möss, min ena katt hinner inte med att ta haha och den gamla katten jagar inte ;)
Här nere fungerar det inte nu när det är "musår" tyvärr
#56 Men mössen hos dig har väl tagit sig in på egen hand? Här har det alltid varit katten som släpat in dem och då är det nog på ett annat sätt :P Vår ena katt jagar inte heller medan den andra tar något varje vecka.. Suck ;) Upplever inte att det finns mer möss än vanligt :0 hur många är det?
#57 Ja förmodligen, bara 1 mus som har varit inne i huset, men den tog vi. Resten har varit ute, i hönsboden & kaninboden, och där vill jag absolut inte ha dom. Gnagt sönder fodertunnor och skitigt där dom inte ska :S Inte bra för kaninerna heller
Vadå "hur många är det?" det kan jag ju inte räkna, dom kommer ju spontant :P men tog 10 möss på knappt 1 vecka för 2-3 veckor sedan.
Beror kanske på vart i landet man bor men här nere i söder är det "musår" :/
#58 Nej det är ju inte sp bra när de ger sig på hönsen och kaninerna. Haha menar inte hur många det är hos just dig, utan hur många fler det finns än vanligt. :P
#59 Dom ger sig inte på hönsen eller kaninerna, skrev jag inte ;) Då hade det inte varit normala möss :P Däremot biter dom sönder saker och varit inne hos kaninerna = inte så bra :)
Ja det kan man omöjligt säga, dock har vi aldrig haft problem med möss innan att dom bitit sönder saker i bodarna men gör dom nu :S
Och förra året fångade vi kanske 3-4 möss i oktober, nu har vi fångar över 10 st i oktober
#60 Men det gör dom ju, på sätt och vis då de går och förstör i deras bodar :) Jaha :/ ok, nä det var ju ganska stor skillnad. Så har de aldrig hänt för oss. Dock har vi haft råttor i hundkojan :P men det gick ju lätt att lösa ;)
#61 Ja på sätt och vis gör dom det :/
Råttor är värre än möss! Inte så kul om en sån blir arg :S
#62 Ja, fast de var lätta att få bort från hundkojan :P men om de kommer in i huset är det inte kul alls :/ vår katt har ju tagit in enstaka råttor ibland, och det har verkligen tagit tid att få ut dem igen. Och den var så arg och stank :/
#63 Hehe okej :) Nej det är inte kul att ha dom på tomten alls :/
Råttor är inte så vanligt att katter tar, eftersom vildråttor är lite lömska…
Nu har kompisarna gått. Fått fixa till mitt rum som var helt kaos pga dem. Och jag är jättetrött! Vi somnade vid 4 och vaknade 9… x_x
Måste börja plugga också…
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Vart på bio med min lillebror och syster! Den var rätt bra haha ;)
Måste göra NO nu.. :(
Eller äsch, börjar med NO imorgon istället. Ska till tandläkaren imorgon så sticker in på biblioteket samtidigt och lånar en av datorerna och skickar det arbetet jag gjort i skolan hem, har inte fått allting. Såå slapp dag! :D
Har dock bråkat lite med min bror haha så han är alldeles ledsen men jaaja! Ska inte sälja tidningar på lördag, så ska nog sova över hos min kompis imorgon! :D
Wiie, har införskaffat mig en reflexskärm till fotografering. :D
Kul kul när man börjar få folk som vill bli fotade också. ^^
~ Kram Nadja ♥
Ska sova över hos min kompis idag ist! Det är förresten hon som städade mitt rum, sover över hos henne nästan varje vecka.. Men a, jag ska köpa B&J på vägen dit! Har vart sugen på det heela veckan men har inte orkat åka ner.. Hehe! Men nu så ;);)
#68 Om du skulle bott bredvid mig skulle jag vilja bli fotad heela tiden! Bilder till blöggen och fejjan u know ^^
#70 Haha ;)
Råkar du komma till Åland nån gång så fotar jag gärna, Haha ;)
~ Kram Nadja ♥
#64 Ja vi har blivit väldigt förvånade när han tagit med sig råttor in :P
Vet någon om kaniner kan äta broccoli? :)
Hälsningar Lurvas11
#73 Ja det kan de, mina ÄLSKAR broccoli. :) Men eftersom att det är hör till kategorin 'kål' så skall du ge det i små mängder då det kan ge gaser. :)
~ Kram Nadja ♥
#74 Okej, tack. Jag ska kolla om mina kaniner tycker om det, dom har aldrig fått det :)
Hälsningar Lurvas11
#73 I väldigt liten mängd då det är en kålgrönsak och det ska man ge försiktigt :P
#76 okej :)
Hälsningar Lurvas11
Ny mobil inskaffad, blev en Iphone 4, hoppas jag trivs med den annars skulle min pojkvän ta den och jag ta hans samsung galaxy s2 ;)
#78 Var också och kollade på mobil idag, ska bli en Nokia Lumia 800 har jag bestämt. Det hela slutade med att min papa köpte en sån till sig själv ;)
~ Kram Nadja ♥
#79 Okej :D hehe :D
#80 Tycker du om din Iphone förresten? :)
~ Kram Nadja ♥
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Försöker att lära mig denna på piano: 
Hälsningar Lurvas11
#81 Har inte hunnit kolla på den så mycket, lär mig hehe :D
#84 haha naw
min kompis kommer döööda mig
Nu har jag precis sanerat kaninrummet för nästsista gången!! Skööönt… Idag fick hon sin sista stronghold, och på ooonsdag sanerar jag igen, och då räknar jag henne som ohyrefri!!
Jag har inte hittat något på henne på över två veckor, så egentligen är hon nog klar redan nu, men för att vara på säkra sidan så är hon lite isolerad tills ondag… Sen ska hon få rejsa runt i lägenheten! Lääängtaaar :D
Kvällsmyser med vaniljte, sånt där perfekt avslut på en intensiv dag med mina små fina kusiner. Vi har varit på ett äventyrsbad, köpt träningskläder och ätit supergod middag. Fick med mig en ny Kånken hem, samt ytterligare en sport-BH. Satt finfint! Imorgon väntar en fullspäckad men mycket, mycket trevlig dag. Somnar med ett leende på läpparna. :D
Jag vill också ha te.. ska faktiskt ta mig en kopp nu på direkten :D
#87 ååh vad fin du är!!
Kan du inte visa en hel bild? :D
#92 Hel bild? :P menar du på hela mig? ^^
Eller på ansiktet :D
alltsåå jag är laktos, men jag får inte ont i magen utan går runt och har gaser i magen hela tiden xO Så har jag ätit en halv burk B&J, och gissa.. -.-
#94 Ska se om jag hittar nån bra bild, ev. kan ta någon nu :P
Var också laktosintolerant innan, fast jag fick ont i magen :P
Jaa det är jättejobbigt, :(
#97 Jättefin! ♥
#98 Skärpan var så dålig och ljuset också så jag ser konstig ut där…
#98 Nä den bilden blev inte bra 
Nu är det dags bild på rowley också!! ;)
#85 :3 Haha, nemen. Vad har du nu gjort då? ^^
Förresten.. varför ser mina ögonbryn så konstiga ut xD
#101 Ska hämta honom och ta bilder!
#102 Inget… Hon mordhotade mig bara för att! :( ;)
#104 :O
Fått hem en kanin från en av årets kullar.. knappt 1,5 månad var det sen jag sålde henne.. men bättre att dom lämnade tillbaka henne än att hon blev en levande blocketpokal! Mysig och trevlig hona, tyvärr lite för mycket "fårskalle" för dvv rex aveln men i kombo med Felix kan det nog bli rätt bra.
#104 Huh!? cx
#109 Haha fattar inte heller nånting xP
#110 Haha x)
#94 Då är du bara överkänslig, inte allergisk ;) men det är inte så kul det heller, för det är jag med:P
Åh länktar tills vår kapselmaskin kommer hem så jag kan göra varm choklad när i osv (får i tidig julklapp av min svärmor):P
Sitter och lär mig min telefon med haha :D
YES, JAG FICK BILJETTER TILL ONE DIRECTION I MAJ! 
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
#113 Haappy
I know the feeling, fick biljetter till justins ju :D:D
Oorkar inte börja med NO.. Fast måste.. -.-
Soelar quizkampen, någon som vill köra? hehe
#115 Tröök :P
#116 Tröök? :P
Jag vet inte vad det är, men jag har tråkigt, så jag kan spela! Bara du säger vart man hittar osv :D haha
#118 Man får ladda ner Appen till sin telefon :D
#119 Meeen, det fanns ju inte till android. :D Dumt!
#120 Jo finns det, min pojkvän har till sin?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
heehehe :)
Hade ca. 1,5 h träning imorse med tjejorna (bara skott och fys blandat) och nu måste jag springa iväg på killarnas träning.. Barcelona here we come! ^^
Blandat nytt foder åt puff :) Han äter som en häst :D
Vet någon hur man gör på sims när ens sim har fastnat? Hon bara står där och kan inte göra någonting..
Hallå! :( Sa ingen till mig att det blivit nytt klotter höhö och redan såhär många inlägg xD
//Joanna
#128 Man missar mycket om man inte är inne på en stund hihi :D
#129 Fast jag varit inne xD Bara inte upptäckt det fanns nytt klotter xD
//Joanna
#130 Aha haha :D Hänt mig med ;)
Allt känns fel..
#132 så tråkigt med Betty :(
#133 ja… :/
Usch nu luktar min hand hundandedräkt! -.-
#127 Ahahahahahha! X'D Haha, förlåt att jag skrattar men det lät så roligt när du sa så. X'D Men nej, jag vet inte vad man ska göra, tyvärr… :o
Åh har tråkigt….
#136 Fixade det, men nu har jag ett annat större problem! :'( Den håller på och laddar när en man ska flytta in till mig, och den har laddat i mer än en timme! :'( Och jag har inte sparat, och ajg har hunnit göra skitmkt nu som kommer försvinna! :( Och ingen vet hur man ska göra :/ Allting kommer försvinna.. Faan :(
#138 Därför sparar jag typ var 5-10 min så slipper man göra om så mycket ;)
#138 Åhh vad irriterande! Det har hänt för mig också. :( Jag hade på datorn hela natten, men den slutade aldrig hacka. Då fick jag stänga ner och allt raderades. Då blir man sur. xc
#139 Jag vet men jag har inte spelat på typ ett halvår så glömt :/
#140 I knoow! Har hänt mig också när min dator hackade men det hackar inte längre (lämnade in den på lagning, och de byte sk "hjärnan och hjärtat" i datorn :p) så det är ju bra! Bara att sims är trööögt -.- Jag tycker sims 2 var bättre, man kunde ha en trädgårdmästare som skötte ens växter! Jag har sån stor trädgård att det tog 3 dygn på raken att sköta om allting :o
Och när man köpt alla sims 2 så kommer sims 3 ut, och nu har jag många sims 3.. Hoppas det inte kommer ut sims 4!