Kaninens status
Blev lite upprörd idag, om ni vill kan ni läsa varför inne på bloggen…
Stor okunskap hos den människan, det hörs ju :S
Kaniner kan lära sig massor av saker, om man tränar rätt och om kaninen är intresserad. Blir less på såna människor som dömmer innan dom vet :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Usch! Hade nog inte kunnat hålla mig lugn ifall det var jag som hade stått där, fast jag har en kort stubin i vissa lägen också! ;)
Ja,suck! Dessa korkade kommentarer har jag aldrig fått när det gäller andra djurslag jag haft. Ingen har någonsin i frågasatt hundarnas intelligens eller katternas. De är liksom legitima djur som accepteras för vad de är. Vi har ju trots allt haft tamkaniner rätt länge nu i människovärlden…What can i say??
Usch vad tråkigt. Tyvärr är den synen på kaniner inte helt ovanlig, folk blir ofta förvånade när jag berättar hur det är att ha kanin som husdjur.
Den där mannen verkar dessutom sakna vanligt hyfs.
#3 Ja, visst är det märkligt att just kaniner ska kallas dumma. Lite som att folk säger att råttor är äckliga, en föreställning som många har men inte egentligen är grundad på något. Kanske beror på att kaniner historiskt fått bo i små ostimulerande burar där de inte hade möjlighet att visa sin intelligens?
#3 Det är verkligen inte klokt. Bara för att man inte brukar äta hundar och katter eller? Är dom smartare då? DX Fattar inte.. Många kaniner är ju väldigt intelligenta och lättlärda!
Jag har fått höra samma sak ang både marsvinen och höns :S Dom är med smarta om dom vill, har intresse och ägaren har intresset t.ex :)
Usch vad arg jag hade blivit! men tyvärr så är kaniner korkade djur enligt många och vissa fattar bara inte hur dom funkar, min pojkvän är för van vid hundar och katter och blir alltid lika "förvånad" över att mina kaniner inte jagar ens hand under filten mm. :p
Jag ville så gärna bevisa honom motsatsen,men den klanten hade ju skrämt dem så att deras flyktinstinkter sattes in. Smart av dem föresten:)
#5 Ja,där sätter du fingret på något viktigt, instängdheten i futtiga miljöer i sig självt kanske också ger dem lägre status!
# 6 Ja, och mer villiga att lära sig "sneglar på katten"
# 7 Upptäckte smartheten hos höns i somras när jag besökte en hönsgård,hönan satt i mitt knä och käkade bulle.Sedan dess funderar jag starkt på att skaffa höns!:)
#8 He,he ja, han får nog vänta innan det inträffar!
#9 Ja dom är smarta :) Våra är tama och ibland sätter sig ena tuppen vid fönstret till sovrummet och tittar in hihi
Dom vet att dom får mat om vi går till ena boden osv :)
Det kan inte vara så kul att stå där och försöka förklara hur underbara kaniner är….
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Hmm, hade nog gett han en ordentlig utskällning. Om han tycker att kaniner är IQ befriade kan han ju ta en titt på sig själv, han verkade ju helt IQ befriad själv.
Kaniner är underbara djur! med det finns nog mer kaniner som kommer till dåliga hem, än till bra hem :/
Irriterad jag blev idag. Jag, min familj och släkt på pappas sida åt middag. De sa att kaniner och gnagare är äckliga och inte intelligenta när jag sa att vi hade fått hamstrar i sommras. Jag blev arg och sa att de visst är de men tkr fortfarande kaniner är obegåvade äckliga djur. När jag sa vad man kunde lära de tror de knappast på mig :(
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Såna dumma kommentarer ska man inte lägga energi på.. Vissa människor är ju helt iq-befriade och inte vill dom lära sig nått heller!
Jag kan ärligt taat inte fatta vad människor tänker….
Kaniner är så himla lättlärda(om de vill) om vi verkligen förstår de….
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
Tyvär är katter och hundar de mest populära husdjuren och folk tror bara att dem kan vara intelligenta… tycker det är så synd :(
Tråkigt att det finns såna människor. Men måste berömma dig för din fina blogg. Läsvärda inlägg allihop!