Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 837 ggr
oliwwiaa
0

Färg på bogsele?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag tänkte beställa en bogsele till min kanin. Har ni någon idé på färg som skulle passa henne?

MVH // Olivia

KaterinaPetrova
0

Turkost, limegrönt eller skrikrosa skulle vara fint på henne! Även lysande blått :)

Stolt ägare till stora chinchillan Myska. Hjärta

bibbow
1

ljus rosa, ljus lila, ljus grön eller beige skulle nog vara fint tror jag :)

oliwwiaa
0

#1 & #2 Tack för svaren!

MalinFrosch
3

Hon har en sån där bra färg att de flesta färger på sele skulle funka finfint tycker jag :)

Frosstis
0

Jaa, jag tkr som #4! Jag hade en madagaskar och hade röd och en svart sele på henne, dom färgerna passade suprebra! Men jag skulle vilja ha någon blå, turkost, marinblå eller mörkblå skulle sitta fint!

oliwwiaa
0

#4 & #5 Tack! Vet ni ngn prisvärd sida med selar till bra kvalìté man skulle kunna beställa från?

fossingen
0

#6 Finns massa hoppuppfödare som tar in ev syr och säljer bra selar till bra priser.

Frosstis
0

Jag beställde från gnagarboden! :) 2 st och 1 koppel

oliwwiaa
0

Såg att det fanns en sida som hette www.rabb-it.se. Tror ni selarna därifrån är bra?

fossingen
0

Aldrig sett den hemsidan förr.

MalinFrosch
1

Om du vill ha lite fler selar och färger att välja mellan är Tallbackens Selar & Koppel ett bra tips?. Hemsydda selar så det finns i alla möjliga färger och mönster. Har du Facebook så kan du klicka in på denna länk :

http://www.facebook.com/groups/169831033108521/?fref=ts

oliwwiaa
0

#11 Ska kolla in länken!

Fridaaaa
1

#9 Vissa tycker det, andra inte :) Månste som beställer där ifrån men jag rekommenderar #11 bättre! Mycket bättre kvalité enligt mig :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

oliwwiaa
0

#13 Ok, då blir det förmodligen därifrån elr från rabb-it. Sen är det ju det där med storlek. Vilken storlek tror du skulle passa henne?

Frosstis
0

Hur gammal är hon och hur stor är hon? Eller hur mkt väger hon?

Bella som jag hade vart ca 4 månader och hon var väldigt liten (dvv) hon hade Small. I början hade hon på det minst (det var skitlitet!) men hon växte och blev större.

Men titta här:

http://www.gnagarboden.se/kaninhoppning/selar/storlek-pa-selen-c-361-1.aspx

Medium eller Small brukar nog passa dvv

Fridaaaa
0

Jag har small/medium till mina dvv, alltså något mittemellan, brukar man kunna få :P

Klara.b
0

Men alltså, jag måste börja säga, Vilken snygg kanin! Men alla färger passar nog henne ;)

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Frosstis
0

#17 Jaa, jättefluffig och gosig! :D

juliafrojd
0

#jag beställer från gnagarboden! :D

oliwwiaa
0

#15 & #16 Har mätt henne utifrån tabeller och kommit fram till att någonstans mellan S och S/M borde fungera :) #17 & #18 Tacktack! Det värmer! :) #19 Okej! Däremot säljer dom enbart h-selar där och sådana har jag redan fullt av ;)

[MiniPim]
0

Mörkbrunt tycker jag!! ;"3

Klara.b
0

Jag rekommenderar tallbackens selar och koppel på FaceBook starkt! Har en hemma och den är verkligen super!

[MiniPim]
0

#9 Jag tycker rabbits selar är sladdriga, sen tog leveransen låång tid. Rekommenderar tallbackens, grymt bra selar som håller länge. ^^

oliwwiaa
0

#22 & #23 Beställer man via tallbackens mail isf? Och hur gjorde ni med betalningen?

[MiniPim]
0

#24 ja det gör man, mn jag har inte beställt via mail utan sagt till henne att ta med selen på en tävlig så slipper man betala frakt. Sen är det lättare för mig som har föräldrar som är emot att köpa saker från internet. :c Så jag vet inte, men du kan skriva henne. Hon är jätte trevlig :)

lovemysack
0

ROOSA!! :))

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Fridaaaa
0

#24 Jag beställde via mail, sådan skickar hon kontouppgifter: man betalar och sedan skickar hon selarna :)
Jättebra service och bra selar! :D

Klara.b
0

#24 jag gjorde som Frida, verkligen grym sele!!

oliwwiaa
0

Har beställt från båda sidorna nu. Jag har aldrig testat ngn av dom tidigare så det ska bli grymt kul och se vilken som håller kvalitén allra bäst. Jag har däremot aldrig testat bogsele (som jag beställt) tidigare heller så det ska bli kul att se ninens reaktion :P