Börja hoppa
Ska börja hoppa med min kanin då jag tror hon skulle kunna bli hur bra som helst på de, har hoppat lite förr med henne eller typ och de har gått bra dock var de förra vinter och "hindrerna" var av tösnö så dom var ju lätta att hoppa över då dom inte gick att välta utan hon kunde hoppa upp på dom och ha sig, hehe :p
Nu har jag byggt hinder och allt men hur får men henne att sluta välta och kasta iväg pinnarna och börja hoppa istället?? gjorde ett försök idag men hon tyckte de var mycket roligare att terrorisera hindrerna istället för att försöka hoppa över, fick henne en gång att hoppa över alla och de gjorde hon för att hon va less på mig och vill springa omkring stället.
Så ni som hoppar med era kaniner hur gick ni tillväga? :)
Jag hoppar med en av mina kaniner, eller båda, med min viltgula kanin braveheart är bäst.. om du ska lära din kanin att hoppa så måste den först vara van vid sele, när den är det så ställer du fram ett lågt hinder 5-10 cm, få över kaninen och beröm den mycket, du måste ha tålamod och vara lugn, aldrig stressad eller bli arg om den inte hoppar! Tänk på att få den att tycka att det är kul, och då det går som bäst så slutar du hoppa, hoppa inte varje dag och inte varje dag, hoppa typ 2 till 3 gånger i veckan 
Hoppas det var till någon hjälp
Det här är Brave Heart då hon hoppar :)
Tack så mycket :)