Snorig kanin
Hej!
Jo min hona Lala är snorig. Och det kommer ut ur ena näsborren. Jag försöker ta bort det men hon blir riktigt sur. Hon liksom ''frustar'' också. Och dricker väldigt mycket.
Hon bor med en kompis, som inte visat någon symptom. Så jag antar att det är bäst att sära på dem? Har ändå tänkt göra det när vi är klara med avmaskningen.
Så vad tror ni det är?
Tänker be mamma ringa vetten när hon kommer hem!
Tack på förhand!
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Inga funderingar någon? :/
Lunginflammation
Oj, ajdå. :S Vet du möjligtvis vad kan man göra i förbyggande fall?
#3 Ja, det är antibiotika.
Har hon inte vart förkyld länge så skulle jag bara se till att hon är torr och inte är i drag och avvakta. Ev ge lite ljummen havregrynsgröt. Alla kan bli förkylda och håller det inte i länge eller blir värre så är det nog ingen fara :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#5 Det kan vara förkylning, men det är stor risk att det är lunginflammation med tanke på symptomen.
#3 Gör vad du tycker är bäst, avvakta eller åk till vet.
Missade att hon drack väldigt mycket också, håll ordentlig koll och se till att hon är varm och torr. Du kan ju avvakta lite för att se om hon blir bättre men blir hon sämre är det nog bra att åka in med henne :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#4 Och det ger man i 10 dagar ellr hur? :/
#5 Hon har alltid varit en ''stordrickare''. Hon liksom dricker upp allt nästan på en gång, och har alltid gjort, ända sedan hon kom hit. Och ''frustat'' har hon gjort någon vecka också. Men snoret, det kom igår, tror jag. :O
Just nu bor dem i en ganska öppen utebur. Så det är bäst att flytta in henne redan nu i garaget?
#8; Har hon alltid varit så så skulle jag avvakta, ja om det inte går att "täcka för" buren så den blir dragfri är det bäst om hon får komma in i ett garage eller så. De kan vara väldigt känsliga för drag de små pluttarna :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Var ute alldeles nyss och hennes näsa var torr (utan snor alltså). Verkar som det bara kommer snor när hon just har druckit… :S