Copyright! /Stulna bilder.
Vill bara ta upp det här med stulna bilder igen för att folk ska inse hur viktigt det är. Alla bilder är skyddade utav upphovsrättslagen oavsett vad och du ska inte behöva sätta ett stort Copyright tecken på bilden för att undvika bildtjuvar.
För någon vecka sedan upptäckte jag en tjej som stulit ett 30-tal bilder från en känd hästfotograf. Jag bad henne ta bort dem, samt berättade för henne om konsekvenserna. Hon spelade dum och sa att det var HON som hade fotograferat bilderna. Till slut gav hon sitt medgivande och tog bort NÄSTAN alla bilderna. Hon fick en dag på sig innan jag valde att anmäla. Idag, har hon stulit ytterligare 10 bilder från olika fotografer. ÄVEN fast hon skrivit till mig och beklagat sig över hur ledsen hon var. Detta är oacceptabelt, oavsett! Nästa gång jag ser någon stjäla mina bilder, så ska jag bannemig polisanmäla direkt! Det är en sak som är säker.
Så, tänk på innan du hittar en fin bild som du vill ha. - BE OM TILLÅTELSE!
Får du inget svar, då får du inte heller spara bilden. Snälla, acceptera detta!
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
Vill bara putta detta lite så fler får ta del utav det.
/Elin Josefine Olsson ღ
Stöld är alltid stöld, även om det är bilder…!
#2. Precis. Dock förstår inte alla detta, och den andre tycker det är löjligt när man påpekar hur viktig man tycker upphovsrätten är. Suck! Hoppas detta iallafall faller in i vissar huvuden.
/Elin Josefine Olsson ღ
Bra att någon äntligen tar upp det här. Detta är superallvarligt!
~Baby, it's your life, your choise!~
#4, håller med, helt klart!
/Elin Josefine Olsson ღ
Puttar lite, så ännu fler kan läsa!
/Elin Josefine Olsson ღ
Jag har fått bilder stulna… :/ Till och med från den här sidan, som sedan användts på en annan sida…
Dock sagt åt alla som gjort dessa saker, och de har tagit bort dem. Men man vill ju inte att det händer alls!
Kram Tilda ♥
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
Tack Lamile att du skrev om dette! Jag tar bilder som hobbyfotograf och vill ej ha dom stulna! Inte accepterad!!
#7, Jo, det är verkligen inte roligt. Nej precis, men tur att dem tog bort dem iallafall!
#8. Absolut! Tycker detta är väldigt viktigt själv då jag är trött på att andra tar mina bilder!! 
/Elin Josefine Olsson ღ
Har också fått så, fast på instagram, då svarade hon inte. Bilden var på min förra hund..
/Christel & kaninerna! 
#10, inget kul alls. Tycker dem borde uppmärksamma upphovsrättslagen ännu mer så att folk verkligen förstår.
/Elin Josefine Olsson ღ
Bra skrivet!
Har sett personer på detta forum samt andra forum stjäla bilder och även folk som stulit från iFokus och använt på andra hemsidor.. ;o
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag blir jättesur om dem tar bilder utan att fråga.
Har t.ex anmält ett flertal stall på stallet.se som stulit bilder :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Stallet.se är största portalen inom djurbilder som tas från google etc. Allt för dessa "utställningar", ha ha. Dock är ingen så värst brydd, tråkigast är när folk snor bilder på en själv och låtsas vara den personen :O
Hittade några utav mina bilder igår, tagna helt utan tillstånd. Därför puttar jag denna tråden. ^^
/Elin Josefine Olsson ღ
Jag har haft tur, ingen har snott mina bilder ännu. Men så är dem inte särskilt fina heller, alltså inte värda att stjäla.
Folk har börjat utge sig för att vara jag på alla ländernas sidor nu för att ge ut tillstånd/sälja mina bilder vidare.. Det är SJUKT! >.<
-' Malin Hultman
tror egentligen enda sättet att ej få stulna bilder är att sätta vattenstämplar eller liknande på dem fast även då kan dom ju bli stulna, många tar säkert bilder från google utan att tänka att de faktiskt är någon som äger bilden.
#18; inte ens de räcker.. Folk har stulit mina trots logga över hela motivet.. :/
-' Malin Hultman
#18 Det räcker inte altid, plus att man ska inte behöva göra det.
Och på t.ex stallet.se står detklart och tydligt att man måste ha tagit bilderna själv eller ha tillstånd från bildägaren, kan ingen missa…
#18 #19 men då vet resten iaf vems det är även fast jag tycker dom borde fråga men går nog inte att göra så mycket annat än att anmäla isåfall s:
#21 Dock står alla såna regler på t.ex just stallet.se.
Det är samma sak som att t.ex ta en väska som man ser stå någonstanns, och ta hem, för det "stod inte vem det tillhörde". Det är faktiskt samma sak :)