Färghjälp + könsbestämning
Skulle behöva hjälp med två saker, först och främst att könsbestämma ena kaninungen.
Jag tror att det är en hona, men blir samtidigt lite osäker då det "ploppar ut" mer än vad det gör på de andra honorna.
Så, är detta en Hona eller hane??

Och nästa fråga..Har fått höra att min hona (mamma till ungarna) är japantecknad zobelsiames, trol. blå. Men har nu fått höra att hon inte kan vara det eftersom hon fick en viltgrå unge tillsammans med min hane som är svart otter, och att hon då istället skulle vara blå viltsiames? Vad tror ni?
Mamman:

Och slutligen, har två ungar som jag tror är vit/svart japantecknade. Den ena är dock inte riktigt lika kritvit som den andra, utan är lite mer "gräddfärgad"/smutsvit i ansiktet. Undrar då om hon fortfarande är vit/svart eller om det finns någon annan teckning som kan passa in?
Minerva (dock dålig bild, hon ser lite mer vitaktig ut här):

Det är en hona!:)
Vet inte riktigt med färgen dock ;/
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Om hon fått viltgrå unge tillsammans med en svart otter, så är hon inte japantecknad zobelsiames nej. Däremot kan hon vara japantecknad viltzobelsiames. Precis som vanlig japanteckning kan vara vilt, otter eller enfärgad, så kan även "zobel"-japanerna vara detta.
Viltsiames lär hon inte vara om hon har japanränder, utan då är det just en japantecknad viltsiames.
Ungarna som är lite mer gräddaktiga/smutsvita i ansiktet är troligen också japantecknade zobelsiameser. Dessa brukar kunna vara just lite mer gräddvita/smutsvita.
#2 "kan" vara japantecknad viltzobelsiames? Vet du någonting annat hon skulle kunna vara? Spelar ju ingen roll i sig, vill bara skriva rätt i h-beviset. ;-)
Och ungarna…Ska jag då skriva att de är svart/vit zobelsiames m. japanteckning?
#3: Tja, vilt måste hon ju vara eftersom hon gett vilt. Och om hon tidigare fått färgbenämningen japantecknad zobelsiames så lär hon ju vara det fast vilt.
Just med icke godkända färger/teckningar så finns det väl ingen exakt mall för hur man skriver. Man kan skriva ut hela långa namnet för att göra det enkelt, dvs svart/zobelsiames japantecknad eller om man vill förkorta det till svart/siames japantecknad.
#4 Jag är verkligen värdelös på färger så ursäkta för dumma frågor. ;-)
Ang mammans färg så tror jag faktiskt att det var du som sa att hon var japantecknad zobelsiames när jag la ut en bild på henne för ca ett halvår sedan. Och när jag tittar på andra med denna färg så ser det ju ut att stämma, så hon är väl viltzobelsiames. :-)
Sedan förstod jag inte riktigt det där med svart/siames eller svart/zobelsiames. Tog du svart som exempel bara eller är det vad som stämmer för mina ungar? Är siames det vita, så att det är onödigt/fel att skriva svart/vit zobelsiames m. japanteckning?
Phuu, nu är jag nog klar med mina dumma frågor. 
#5: Det är mycket möjligt att jag kan ha varit inblandad i färgbestämningen. 
Jag tog svart då det är vad de ser ut att vara på just den bilden. Om de skulle varit blå så borde de vara mycket ljusare i själva färgen än vad som syns på bilden. Sen stämmer det att siamesteckningen syns genom det "vita". Alltså behövs inte vit skrivas med.
Sen är det absolut inga dumma frågor. Frågar man inte så lär man sig ju inte heller. 
Tor hon menade att du inte behöver ange viltsiames utan att det räcker med siames liksom ;-)
ph77