Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 425 ggr
Mannez
0

OT - Svårt att sova

Hej, har ni vissa nätter där ni har svårt att sova? Drömmer mardrömmar, vaknar hela tiden, föreställer sig att man ser en massa, känner sig rädd, är kallsvettig osv.

Jag har sådana nätter ibland, speciellt eftersom jag har en skräckfilm i huvudet som jag inte får ut.

Vad brukar ni göra då? Har ni några tips? att ge mig?

MVH Mannez

Hälsningar Amanda och kaninerna

Ztrawberries
0

Skriva ner det man drömt och verkligen pratar med någon. Jag brukar undra "varför" jag drömt så. Eventuellt skriva ner det som en berättelse, det brukar hjälpa mig iallafall :)

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

Fridaaaa
0

OT-stopp på helgerna tyvärr…

Jag har lite problem att somna vissa kvällar/nätter men brukar i regel gå :)

Titta på en annan film efter skräckfilmen så kanske du kommer på andra tankar? :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zakarias
0

Försök att ta utu med saken/personen i drömmen.

Hade en mardröm med vissa varelser med i som jag drömde flera gånger. Men till slut så blev jag less och gjorde upp med varelsen. Och nu drömmer jag det inte längre :)

Frosstis
0

Om du gör något på dagarna, något spännande brukar man oftast drömma om det. Eller innan du lägger dig.

Varje gång jag är sjuk drömmer jag om en vit bakgrund, och så typ.. gubb-fingrar. Om du sett Spykids (tror den heter så, gammal film) så liknar fingrarna de där tummarna som springer runt. Det är ganska läskigt, för jag drömmer den drömmen när jag är snurrig, då blir fingrarna breda, tjocka, smala, långa, korta osv. Och det är vit bakgrund. Efter det drömmer jag att jag springer i en gran-tät skog, över en sten och så är det 2 granar som sticker ut så jag behöver böja mig ner.

Aja, det är inte så läskigt men jag drömmer den drömmen varje dag jag är sjuk..

[Mi-rand-a]
0

brukar inte hinna tänka så mycket utan somnar om direkt :P

fossingen
0

#0 Japp, ibland sover man dåligt och speciellt när det är fullmåne som nu exempel. Ett tips? är att se någon rolig komedi eller serie innan du ska sova, kan själv t.ex aldrig somna direkt ordentligt utan att se på film före, går lixom bara inte för mig, då ligger jag vaken i flera timmar istället. Så att se någon kul komedi serie är ett tips?, man blir dels så avslappnad av att se film, sen känner du när du blir trött så kan du bara försöka sova.

BusBella
0

Jag brukar inte ha problem med att sova, dock har jag väldigt svårt för att somna. Ligger ofta vaken väldigt länge, men vaknar inte av mardrömmar (vilket är typ det enda som jag drömmer faktiskt). Kan drömma att jag blir jagad av aliens eller att jag blivit instängd i ett hus där det finns pest. Låter väldigt hemskt men det är typ vardagsmat.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla