Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 3545 ggr
Storkebodas
1

Skillas ungar - bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 25/9 fick Skilla fyra ungar. Tyvärr var jag tvungen att avliva två av dem, men de övriga lever och mår bra. Båda ser ut att bli blå/blå zobel med lite vitt på framtassarna.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Storkebodas
1

En till bild på småttingarna. =)

Kram Elsa

Storkebodas
2

Sista bilden för denna gången.

Kram Elsa

[EllenAlicia]
0

söta :D

Gaiezza
9

MÅste bara fråga. Varför lägga dom i gräset och fota när dom är så små??

Bacon, svaret är bacon. 

[EllenAlicia]
0

#4 mossa ;) men ah tänkte oxå det

[hejhejnaffy]
0

Naw så söta! Tass!

Storkebodas
2

Eftersom att det är en sten med mossa på precis vid kaninburen så lägger jag dem där snabbt och tar något kort. Och förlåt mig, men vad är det för stil att jag ska behöva förklara mig för att ha tagit två kort i mossa? Att folk alltid ska utgå från det värsta.

Kram Elsa

[EllenAlicia]
4

#7 man bara undrar ju :) du behöver inte bli ''upprörd''

Gaiezza
4

#7 Öm, vadå för stil?

Vi är på ett forum och har faktiskt rätt att fråga.

Jag menade inte att vara otrevlig.

Bacon, svaret är bacon. 

Zakarias
0

Jättefiina! Ska du behålla någon? :)

Emmieline
1

Får man fråga varför du tog bort 2 st? var dom sjuka?=(

Storkebodas
1

#8 Jag antar att jag överreagerade lite, men när någon skriver flera frågetecken/utropstecken tolkar jag det som att den höjer tonen. Och jag tycker det är lite onödigt att i en tråd vars syfte är att visa upp en kull skriva "varför lägger du dem i gräset??". Såklart har du rätt att göra det, men man kanske kan fundera på att göra det på ett lite trevligare sätt? Nu menar jag inte att du skrev riktigt otrevligt, men det är möjligt att tolka det åt det buttra hållet. Men som sagt, jag är inte på mitt bästa humör just nu så jag överreagerade lite.

Kram Elsa

Storkebodas
0

#10 Innan planerade jag det, men nu blir det inte så. =) #11 Tyvärr var de ungarna muppar, så det är även anledningen till varför jag inte behåller någon ur kullen. Känns grymt trist, men jag tänker helt enkelt sälja de två ungarna till kel nu. Och föräldrarna får stanna här som kelisar. Suck. Fyra av fem kaniner har nu blivit kelisar. Stor risk att även den femte blir det. Att det ska finnas så mycket skit i leden hos dvärgteddys, tyvärr även många oseriösa uppfödare.

Kram Elsa

Zakarias
0

#13 Åh fy vad hemst! Pmar dig.

tussen12
2

Synd att dom var muppar, :( Men det var bäst för dom så dom slapp lida till slutet:(

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Storkebodas
5

Nu kommer en liten uppdatering! Ungarna har hunnit bli tre veckor och är sockersöta! Temat fick bli månader, och eftersom att jag tror att de är två honor fick de heta April och Juni.

Här kommer Juni:

Kram Elsa

Storkebodas
2

Juni Glad

Kram Elsa

Zakarias
0

Naaw! :3

Storkebodas
2

Igen Flört

Kram Elsa

skuttis88
1

Lite efter men det här med att du tar ett snabbt kort med dem är ju inte farligt? Min kompis katt fick kattungar och vi tog ut dem i rabbaten och fotade med de fina blommorna =) Jättesöta kaniner, skulle också vilja skaffa såna men min hane är kastrerad =(

MVH Celina

Storkebodas
3

Cool

Kram Elsa

Storkebodas
2

Fortfarande Juni

Kram Elsa

Storkebodas
2

Sista bilden på Juni

Kram Elsa

Storkebodas
2

Och nu kommer lilla April!

Kram Elsa

Ztrawberries
0

Super fina bilder! :)

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

Storkebodas
3

Hennes lilla wienerteckning är så charmig! Vita tassar, vit fläck på halsen, en liten vit strimma i pannan samt en prick på nosen. Flört

Kram Elsa

Storkebodas
2

Haha, jag borde verkligen lära mig att lägga in fler bilder i ett inlägg, som jag håller på nu tar det en halv evighet. Tungan ute

Fortfarande April

Kram Elsa

Storkebodas
2

April Kyss

Kram Elsa

Storkebodas
2

April

Kram Elsa

Storkebodas
2

Sista bilden på henne! Cool

Kram Elsa

Storkebodas
2

Nu blir det en bild på båda! Sedan får det vara klart för denna gången. Glad

Kram Elsa

Storkebodas
2

#25 Tack =)

Kram Elsa

Gaiezza
0

MenmandörjuförattdomärsåSÖTA!

Bacon, svaret är bacon. 

Storkebodas
0

#33 Haha, ja de är för söta båda två! Och de är så otroligt kontaktsökande! Jag menar, alla kullar jag haft tidigare har varit väldigt sociala, men dessa två är ännu mer kontaktsökande och trygga. För dem är det inte ett alternativ att man ska sitta i hörnet av buren, i mitt knä ska det vara. De har verkligen smält mitt hjärta. ;) Himla synd att jag inte ska behålla någon!

Kram Elsa

Mannez
0

De är ju så söta att det gör ont att se på dem! Och färgen blå är ju så himla härlig också.

Inte för att alls låta negativ eller något sådant, så undrar jag vad som fick dig till Att ta en kull nu på hösten då det är svårare att få sålt på kaninungar? :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

Storkebodas
0

#35 Honan blev ett år nu i slutet av sommaren och jag kände att jag inte ville vänta längre än så. Dessutom har jag flera intressenter redan, så förhoppningsvs är det inget problem att hitta hem till ungarna. Annars har jag plats så att de kan stanna här ett tag.

Kram Elsa

Mannez
0

36# Okej :)

[Willuer]
0

Måste bara fråga lite OT här Oskyldig

Men var har du för kamera och objektiv när du fotar bebisarna?
Sjukt söta är dom också!

Storkebodas
0

Det känns så otroligt tråkigt att behöva skriva det här, men tyvärr har jag blivit tvungen att avliva båda ungarna. Det började i förrgår när jag märkte att Juni inte riktigt var sig själv. Jag kände att han var ganska smal, lite trött och seg samt något kall. Jag började fundera om Skilla hade för lite mjölk och gick runt lite med Juni samtidigt som jag kollade upp mer om saken. Efter ett tag satte jag ned honom och märkte då att han rörde sig konstigt. Bakbenen släpade efter lite och jag började fundera på ungdjursförlamning, men sedan bytte det och det var frambenen han inte hade kontroll över. Jag började kolla runt efter bil, då vår inte var hemma, för att åka till veterinären. Dock försämrades hans tillstånd mycket snabbt och snart andades han knappt. Tyvärr lyckades jag inte ta beslutet om avlivning förrän då. Dagen efter hittade jag April i buren, i kramper. Eftersom att jag nu visste hur snabbt det gick utför så skulle jag inte hinna in till vet. Jag avlivade honom så snabbt som möjligt. Det kändes verkligen hemskt att behöva avliva dem, och jag önskar att jag hade orkat ta reda på vad det var för något och ev räddat April. Men det är lätt att vara efterklok.

Kram Elsa

[hejhejnaffy]
0

#39 uch! Styrke kramar

Mannez
0

Men gud vad tråkigt…. :(  Många styrkekramar!

[Sara-]1
0

nej vad tråkigt :( r.i.p <3