Fruset vatten
Nyss när jag gick ut och skulle fixa mat, hö osv till kaninerna så såg jag att vattnet hade frusit. Tog in flaskan och la den i varmt vatten, samt hällde i lite vatten så isen skulle smälta. Kan man göra något annat? Hur brukar ni göra? :)
// MT ♥
ha skål, då kan dom slicka på isen :)
Ha skål, fryser inte lika snabbt plus lättare att byta.
Det fryser ju i pipen ganska snabbt, så det är inte bra att ha på vintern :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ha skål! när pipen fryser kan kaninen fastna med tungan å skada sig!
En plastskål sätter jag in när det blir minusgrader på natten. Gärna sån plast så man lätt kan trycka ut isbitarna!
ph77
Okej, är de enkelt att vänja över kaninerna till skål? Dom är ju två stycken, och båda två välter gärna ut saker…
// MT ♥
#5 Kanske du kan skaffa skål som man hänger på gallret?
Kaninerna vänjer sig nog snabbt, det är ju naturligt för dem att 'dricka direkt' och inte genom flaska. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#6 mjo, har funderat på de :) får ta och köpa nån imorn då vi ska på stan
// MT ♥
Kör även jag med skål, plastskålar som hängs på gallret. Föredrar denna modell: http://www.jula.se/vattenkopp-for-djurbur-796009
#5 Mina började dricka ur skål direkt när jag satte in :) Ändå hade dom bara haft flaska innan :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 okej :) mamma satte ut en skål nu, så får väl se hur de funkar
// MT ♥
Är de lika jobbiga som min dvv med skålar så kan man sätta skålen på utsidan buren och klippa ett hål i nätet och göra en nätkupol över skålen så kan de sticka ut huvudet och dricka och man riskerar inte att få in rovdjur och slipper skålar som välts omkull :)
under vintern har jag 2 atika skpålar och en vattenflaska :) hos oss är det bara ibland fruset just nu :)
Har köpt skålar man sätter på gallrat nu, så får se hur de funkar :)
// MT ♥
ha 2 skålar en med vatten och en med snö i=D funkar bra=) vi gjorde så när våran frasse levde och var ute =)
jag har skålar till mina kaniner, Funkar super!
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story