Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 627 ggr
Mannez
0

Skulle ni det?

Skulle ni sätta in en kanin i en bur med burmåttet 85x70? Det blir ju Mer än 0,5 kvadratmeter, så det är ju större än 100x50.

Funderar på att köpa två burar i de måtten och om ett tag bygga ihop de till en 1 fackare, har nämligen lite fullt med kaniner här just nu.

Hälsningar Amanda och kaninerna

fossingen
0

Det är ju i princip samma sak så jag ser som ingen skillnad på det ;P

slarvigt
0

Men det står i lagen att en sida ska vara minst 100 cm.

fossingen
0

nae, det är 0.5 kvadratmeter

NaDa...
0

#2 Enligt lag 'minst 0,5 kvadratmeter för kanin under 3 kg minsta bredd 50 cm, minsta höjd 50 cm'. Då är buren helt laglig.

Jag skulle aldig sätta en kanin i en av de. Men bygger du ihop dem så låter det ju ganska bra. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

AkaiTsuki
0

#2 Nej det är väl att det står att minst en sida ska vara 50 cm inte 100cm

//Joanna

Mannez
0

Okej, ja jag tycker att det är litet, men för tillfället måste jag nog ta de burarna och andvända båda två, sen får jag väl tjata på pappa om vi kan bygga ihop de eller bygga ut dem.

Hälsningar Amanda och kaninerna

slarvigt
0

Aha, okej, visste att det var någon sida som var specifierad i alla fall :)

fossingen
0

#6 Ja, jag anser inte att det är ett dugg fel eftersom det är godkända mått och mer därtill, du kan ju som sagt bygga ut längrefram, för ibland händer det att man måste utöka, flytta djur osv och får ta till mindre burar (godkända men ändå).

[Tilde]
0

Jag skulle ha den i en sån bur om den fick komma ut mycket eller vara frigående. :)

Fridaaaa
0

Enligt lag ska höjden vara minst 50 cm till en kanin under 3 kg, och minst 50 cm bred. Men är korsidan längre kan ju långsidan vara kortade, bara det blir 0,5 kvm och att kortsidan är minst 50 cm :D

Jag skulle inte sätta en kanin i en bur som är 0,5kvm, för litet enligt mig :) Skulle enbart ha dom i en sådan bur om det är öppen dygnet runt och är då i en stor Hage eller i ett rum där den kan gå fritt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.