Tjuvparning
Har lite tråkigt och undrar därför nu:
Har ni haft nån tjuvparning nån gång? Mellan vilka kaniner och hur gick det till, blev det några ungar? Ja berätta varför det nu gick som det gick. Vad hände med ungarna?
Vill gärna ha era åsikter om vad ni tycker om tjuvparningar.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Hade en tjuvparning mellan pappa och dotter en gång. blev 2 ungar som belv jätta bra. Sålde dem när dem var gamla nog :)
Hade en tjuvparning i Juni i år. Mellan två helt obesläktade kaniner vilket var otroligt skönt. Nog kom det två stycken små knyten också, en hane och en hona, båda Japantecknade g/s med otroligt fin teckning för utställning! (Renrasiga) Hanen är såld och honan har jag valt att behålla, dock fanns det ett stort intresse på henne från många håll. Men är man fast så är man. ;) Slänger in en bild på när de fina små liven endast var 2 veckor! ~ Med vänlig hälsning, Amanda ~
Aldrig fått en tjuvparning.
Har endast två inne-kaniner som bur i separata burar och de är aldrig ute och skuttar samtidigt. ;-)
Inte haft en själv men en kompis hade, vet dock inte om det räknas som tjuvparning .. Berättar iaf för jag tycker det var lite roligt (A)
Min kompis upptäckte att hennes kanin var dräktig, vilket är vääldigt konstigt då hon endast hade den honan, ute och i en bur på ben.
Hon fick senare reda på att hennes lillasyster ( typ 5 år ) hade tagit ut hennes hona, när min kompis var i skolan, för att den skulle få leka med grannens kanin..
Hennes lillasyster beskrev det som " Men de lekte bara, han red häst på hennes rygg "
:P
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
#4 Oj, ja småsyskon, man borde sätta hänglås på burarna och sätta vakthundar utanför.
Hälsningar Amanda och kaninerna
#5 Ungefär så kände min kompis med. :)
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Samma hände med min kompis dv hamstr
Hennes döttrar lät bara dom leka lite….
Japp, vi hade en tjuvparning. Hade en inlånad hane för att para ena honan (som gick tom, förövrigt). Barnen tog ut vår andra hona och hanen samtidigt för att gosa med. Slutade med sexstycken småbebisar.
Nu har vi fem hanar och fyra honor så barnen är under strikta order att inte ta ut några kaniner om inte jag är med.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Ja när vi först fick veta att Willow faktiskt var en hane och var tvungna att separera mina två kaniner. Vi köpte en Hage till Charlie så länge, men den rymde hon ifrån en tidig morgon och poff - tjuvparning! Det blev dock 8 underbara små friska ungar, ingen dödfödd och ingen som senare dog, utan alla klarade sig :) Nu har vi fått alla utom två sålda, så det hela gick super. 
Jag hade en tjuvparning 2009, föräldrarna till denna kull var födda 6 Februari 2009. Och ungarna föddes den 8 Juli 2009.
Föräldrarna till kullen är kullsyskon som blev könsbestämda som honor. Då jag själv inte kunde kolla kön då så litade jag på djuraffären som jag gick till. De sa att de var duktiga på att kolla rätt så jag litade ju på dem. Men de har ju så klart fel när jag såg påsar på min 4 månaders "hona".
Så där blev det snabbt att byta bur och allt det dära. Hade mamman och de 2 i samma bur tills den tiden. Men som "tur var" så blev det bara en kull.
Det blev 3 små ungar i denna kull, en viltgul, en viltblå och en viltgrå brokad. Ingen av dem visade ha defekter. Och var nog riktigt smarta med tanek på vad deras mamma kan göra..
Alla såldes senare när de var tillräckligt gamla!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt