Äter ej grenar
Min kanin (15 veckor), gillar inte att gnaga på grenar. Men hö verkligen älskar hon, och äter mycket av. :)
Behövs grenarna för att hennes tänder ska slitas ordentligt, eller kommer höet ordna det?
Det kan ju hända att hon börjar gilla det när hon blivit lite äldre, men nu vill hon iallafall inte äta på dom (har provat med ett par olika sorters grenar också, men det spelar ingen roll för henne. Även tjocka och smala, men näe. Prinsessan säger att hon är för fin för dom. :D)
Mina andra kaniner har alltid ääälskar grenar, så jag är förvånad. Hon gillar inte morot heller, vilket mina andra också älskat (ger det som godis, lite grann i bland bara).
äter hon mycket hö tror jag hon klarar sig utan grenar. :) men vad har du tästat för grenar?
Mina kaniner äter enbart på äpplegrenar. Har provat hassel, lönn m.m men det rör dem inte.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Grenar är ju inte ett måste, låt grenen bara vara i buren, blir den intresserad så blir den. Äter den mycket hö är det bara bra, vissa kaniner är inte så intresserade av vissa grenar. Mina föredrar bark att klösa och äta på så de har hus gjort av naturträ med bark på.
Vad är de för grenar du har till henne? Vet att vissa grenar tydligen inte alls är goda :)
Äppelgrenar tycker mina om jätte mkt.
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Tack för era svar. :)
Jag har gett sälg, asp och äpple. Men inga grenar är intressanta. Hon tar grenen och slänger iväg den istället, haha!
Men okej, bra att det går bra ändå. :) Tycker bara det är lite dumt, mina andra kaniner verkligen ääälskar grenar. Hon går ju miste om något, verkar det som ;).
Men hon kanske inte har fått grenar i sitt förra hem, så hon kanske lär sig tillslut. :) (Hon flyttade hit den 12:e, så hon har inte varit här så länge)
Kan uppdatera med att just äppelgrenar har börjat duga för fröken Winnie. :D
Testa också rönn (utan bär) min kanin älskar det, samt äpple grenar.
#7 Vad bra!
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.