Matta?
Kan man ha vanlig matta i buren som bottenmaterial istället för halm/spån ?
Jaa, det kan man. Bara dom inte kissar och bajsar där.
Ja det kan man ha. Men man måste ha en låda så att de har något och kissa i, och så får man lära dem att de inte ska gnaga på mattan.
Det beror lite på. Om det är en utekanin och på vintern ska den gärna ha halm så den har det varmt.

# 3 Okej, jo på vintern ska det va halm i buren.

Ska nog köpa matta till mina niner…
Tänk på att det kan bli jobbigt att ta ut och tvätta den hela tiden om dom nu råkar kissa på den. Men det kan ju vara ganska ekonomiskt då man inte måste köpa spån/toa-lätt eller vad man nu använder. Du kan ju alltid ha lite halm på om man vill, i alla fall massor på vintern :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

# 6 Jodå på vintern kör jag som vanligt, med massa halm. Det är ju bara att slänga in den i tvättmaskin när den blivit allt för skitig, men med Sofi lär det inte bli några problem eftersom hon är väldigt rumsren!

Jag ska ha halm på vintern, men på sommaren, kan man ha en badrumsmatta? ^^

# 8 Vet faktiskt inte, jag kommer nog köpa vanlig matta på typ Rusta, där är det billigt ;D
Jag har matta på sommaren :) och funkar jätte bra. Hulda kissar inte utanför, så duktig :)
Finns det inte något som heter typ ventapad eller ngt? xD som är en matta typ? Eller vad är det? :O xP

putt

Käkar inte kaninen upp mattan då?? Ska nog åka och köpa på söndag…
#13 Joo dom kan. Men man kan lära dom att inte göra det. Fast hur vet inte jag.

# 14 Okej. Nån som vet ?

Nja, du får väl lära den på ditt sätt att inte äta upp mattan.

Idag har jag provat med lite matta i Melvins bur och det funkar prima!!! Helt perfekt!!!
Nu ska jag bara få ihop lite pengar…

Idag har jag köpt en stoor matta som jag tänkte ha i Sofi och MElvins bur… :D
Köp på rusta dom kostar 10 kronor . Mycket billigt och bra. dock står det välkommen och så på dom , men det är ju inte så viktigt.
Det skulle nog funka för min ena kanin, Honey, men Nellie skulle nog bara krafsa upp den och lägga den i ett hörn…
Nog kan man det ;) Och nog kan man det även om dom kissar på dom , om man orkar tvätta ;p Haha :)
Jag får kanske kanin snart och den har halm på vinteren ,
Och hö ,gräs och spon på sommaren :)
Jag har ventapad i kaninburen, ( en mjuk lurvig hundpläd med anti-glid på undersidan) främst för att min kanin jag hade innan Lilo var långhårig och det blev spån och hö över hela lägenheten då hon hade buren öppen och allt fastnade i pälsen osv. Det var mycket smidigt och jag har det till Lilo med, Hon kissar och bajsar på toaletten men visst hamnar det en del bajs men de är ju fasta pluttar som jag lätt rensar bort med kattspaden :) sen är den ju tvättbar också så jag tvättar den då och då men det behövs inte alls göras ofta…funkar perfekt för mig iaf :)