Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 989 ggr
[MiniPim]
3

Tidig intressekoll!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu planerat in ordentligt och har kommit fram till Att ta en kull i April nästa år.

Jag behöver inga klagomål, isåfall kan ni ta det via PM eftersom det oftast blir rörigt.

Det kommer vara till hoppning och kel. Kommer troligen tävla honan i mini tills dess. Pappan har hoppat hela 53 cm, kommer kanske tävla honom med, men jag tror att han kommer bli otroligt stressad i bilen och kanske bete sig konstigt på tävlingen. Men ja, en kanin behöver ju inte vara dålig för den inte är tävlad. Han har ju visat sina talanger här hemma. Flört (Bubblan - mamman kommer vara 11 månader vid parningen ifall ni undrar)

Leo  Ras: DvärgvädurFärg: ViltgulE: -U: -

Bubblan Ras: DvärgvädurFärg: Viltgrå mantlad (alt brokad) E: MiniPim (Vitblåögd)U: Lakrits (Svart)

Färger som förväntas: viltgul, viltgrått, svart (även i mantel, brokat osv).

Ungarna kommer kosta 200 kr. Hemmet är viktigare än priset då. 
Jag tvingar er inte att köpa, men jag har så ''högt'' pris därför att dem flesta som är ute efter ormmat osv brukar köpa billigt.

Glad

Klara.b
3

Förlåt för OT men det ser ut att bli en riktig fin kull det!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

[MiniPim]
1

#1: Tack, det hoppas jag! Glad

[MiniPim]
1

Och, ja det är inavel!

[luckymoa]
1

På vilket sätt e de släkt?

[MiniPim]
1

#4 Ja

[luckymoa]
1

Ändrade mitt inlägg :)

[MiniPim]
1

#6 Leo är Bubblans farfar ;)

[luckymoa]
1

Aha! :) Super fina e dom! :D

[MiniPim]
1

#8 Tack :)

[Tilde]
1

Åh Aynaz, om det kommer en till viltgul brokad kommer jag att dö - vill också ha! Gråter Fast Mads säger att vi kanske kan ta en till kull på Willow och Charlie i vår, för vi kommer att sakna att ha ungar och de säljer bra. :) Vi får se om jag har pengar och plats, så kanske jag kan köpa av dig ändå! hihi

[MiniPim]
1

#10 Hahaha! Åh vad bra!! :D 
Det får du gärna om du vill! Vi kan byta Hazel mot en viltgul brokad <3

Storkebodas
3

Jättefina föräldrar! Lycka till med kullen. Sedan måste jag bara säga att 200 kr är då inte dyrt… Så det behöver du inte oroa dig för! Folk som inte är beredda att betala mer än så för en livs levande varelse är verkligen inte seriösa.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

[MiniPim]
1

#12 tack så mycket :) Nej det tycker egentligen inte jag heller, men har fått klagomål som "varför säljer du vanliga dvärgvädurar så dyrt?" och de tär ju faktiskt mer för kaninens skull ån min :)

Linnet
1

Säljer du så billigt så blir det lätt så att inget värde sätts på djuret, brukar ta 400 för mina dvärgvädurar, tycker det är ett rimligt pris.

[Tilde]
1

#13 Jag säljer mina ungar för 300 kr (danska) styck och de är ju inte ens renrasiga lejonhuvade. Tungan ute

[MiniPim]
2

Jag får bara massa klagomål om att jag säljer dyrt, och att jag är liten för den delen osv. Rätt jobbigt! :/ men ja, skitsamma :)

[Tilde]
2

#16 I så fall borde du inte sälja till de som klagar! Jag tycker inte alls det är dyrt för så fina kaniner :)

[MiniPim]
1

#17 ja jag tar inte åt mig :)

[Guldvingens]
2

Har Leo slutat bitats nu då? Du hade ju problem med det för bara några dagar sen :)

[MiniPim]
1

#19 ja han bits inte nu längre. Men om beteendet inte slutar så lånar jag hane istället. :) eftersom han är den enda enfärgade hanen och nästan alla honor är brokade så kan jag inte ta någon annan ;)

Storkebodas
9

Det är nog bättre att du lånar in en hane isåfall… Till Avel ska man inte använda "det enda man har", utan det bästa. Har han visat tecken på aggressivitet så tycker jag inte han är avelsduglig. Men det avgör du antar jag.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

[MiniPim]
0

#21  Ja jag tror också det, jag ska fundera. Men vem vet, jag kanske skaffar mig ännu en hane till 2013 Oskyldig

Men bara att, ni vet honor kan ju brunsta, kan inte hanar göra något liknande? För jag märkte dem dagarna att leo vad lite kåt av sig x)

[MiniPim]
0

Leo höll på så i några dagar, och nu är han sig själv igen. Jag pratade med mamma om det, och hon sa att det inte skulle vara bra att para honom. Som #21 säger så ska man  försöka ha så bra ''avelsmaterial'' som möjligt. Så jag ska vänta med att tänka på just Leo. Och jag får låna hane annars, så det är inga problem med det. :)

Nu vet jag iallfall vad kulltemat ska bli. ^^  Mario kullen! 
Peach, Mario, Luigi, Toad, Daysie, Yoshi. Om det nu blir så många!

Linnet
0

#22 hanar är ju alltid intresserade så fort dom träffar en hona, eller vad som helst egentligen, dom kan ju börja "luftjucka" bara man tar upp dom ibland, en hane jag hade bet sig fast i min arm och började jucka när jag skulle ta upp honom. Men förvisso så är dom ju lite lugnare under höst och vinter.

[Tilde]
0

#24 Min Willow har aldrig juckat mot något eller någon (förutom Charlie då, haha), så alla hanar är ju inte så. Tungan ute

[MiniPim]
0

#24 ingen av mina är så förutom lovisa! Han juckade på mig ett tag men nu har han slutat som tur är!:)