Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 477 ggr
Katten_
0

Orkar han, och hon?

Hejj! Har inte varit så aktiv direkt, men skolan har tagit upp mycket tid, och kaninerna då. Men, vi har ju 4 kaniner nu, Cornflakes Kiara Pepsi och Leslie. Leslie kom för 2 dagar sen då, och jag vet inte om det är rasen eller bara hon men hon är supergullig! Hon är inte ett dugg blyg och var ute i hagen och skutta dagen efter hon kom. Men vi hade ju tänkt att hon skulle bo med Cornflakes, men jag vet inte om cornflakes orkar! Han är ju osäker efter med kiara. Han typ högg eller skaka gallret när jag höll upp Leslie för honom genom gallret. Jag vet inte om jag vågar sätta ihop dem, jag vill ju att cornflakes inte ska vara ensam, han älskar sällskap av en kanin. Men in de går då, vad händer med tonåren då? Hur kommer de reagera på varandra! Mamma ska vara med men det känns läskigt ändå. Läskigast är hur cornflakes reagerat på henne efter kiara, han kanske biter henne för att han tror hon biter honom! Hjälp? (bilder på Pepsi, svart dvv hane 12 veckor, och Leslie blå teddyvädur hona 10 veckor, kommer snart. /c

/Christel & kaninerna! Glad

[Mi-rand-a]
0

börja med ha dom i galler mot galler så båda hinner vänja sig med varandra och speciellt han om han är osäker av sig, ta ett steg i taget, överför lukter och se hur båda reagerar, ha dom i selar tillsammans mm. Sen kanske jag hade väntat tills hon kom till tonåren då personligheten kan ändras helt och hållet.

Fridaaaa
0

Om han hugger mot henne mot gallret hade jag inte vågat testa. Jag hade haft dom bredvid varandra några dagar och fortsättar han så då efter, så hade jag inte chansat :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

minaninar
0

Upplevde du detta med att han kastade sig på gallret o skakade det som att det var aggressivt? Alltså jag är mer bekant med sådant om man vill komma ut, om man blir ivrig, osv…

Men som sagt, låt de långsamt vänja sig..

mandyosv
0

Släpp dem på stor yta :) en hane brukar inte skada en hona :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Zakarias
0

Vänta tills hon är tillräkligt stor innan du börjar introducera dem för varandra. Hon kan känna sig rädd när hon är så liten.. :)

Katten_
0

Ok tack allihopa! Hörde att många frågade om gallret, jag upplevde det som att han ville ut, han tryckte ut nosen innan för att komma ut. Ska jag vänta till hon har gått förbi tonåren?

Hell
0

#6 Min hane gjorde så (skakade gallret osv) när jag introducerade honan för första gången. Det gick inte så bra vid ihopsättningen sen. :P I efterhand skulle jag ha haft dom brevid varandra ett tag så de fått vänja sig vid varandras lukt osv. Så gjorde jag efter det misslyckade försöket och nu funkar de bra tillsammans. Men första gången de träffades blev det ett rejält slagsmål.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Katten_
0

Okej :) ska göra så