Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1207 ggr
Kiyona
0

En fråga.

Mina kaniner har ju haft mjällskabb som ni vet. När jag upptäckte skabben gjorde jag en liten hälso undersökning och fann mörkfärgat bös i Kiaras öra. Jag kollade det under behandlingen men det gick inte bort och bokader en tid till veterinären.

Ska dit imorgon..Men.

Nu är det borta och det enda jag kan se är lite vax längst in i örat. Är detta normalt? Det luktar inte eller nått och verkar inte besvära henne.

Solie som var förkyld är också kry och tar faktiskt åt sig av vad livet ger  helt frisk och normal antar jag. Så har vad jag tror ingen anledning att åka dit,,,,

Ska vaccinera dem är allt och det kan jag ringa om liksom.

Någon som kan svar?

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Kiyona
0

putt

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

tussen12
0

hmmm, vet faktist inte,tycker du ska cheka in på vet.

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Kiyona
0

Va hos veterinären och Kiaras öron var det absolut inget fel på och han sa till och med att det var den mjukaste och finaste kanin han stött på trots att dem har haft mjällkvalster så har dem hämtat sig oerhört bra. Så det blev jag glad för ^^

Tror jag är en sån som överdriver och inbillar mig för minsta lilla sak när det kommer till mina djur. haha. bättre det än att inget göra.

Solie fick sitt åter besök och salvan jag fick har inte hjälpt så han satte in salva/droppar med antibiotika då hon fortfarande var svullen runt ögat inte mycket men antibiotikan är ett måste för att läka inflamationen och skall ta 10dagar 1 gång om dagen.

Så mer komplicerat än så var det inte. Kändes skönt som alltid att träffa veterinärn Tungan ute

Nu får jag hoppas att det bara blir en gång till på ett långt långt tag! Ska bara vaccinera dem och sen får det vara nog :D En jädra sjukdoms epedimi som varit nu alltså. Jäklar. Skönt att det äntligen är mot slutet nu och att det inte blir mer än 10dagar till!

Håller tummarna^^

**Mvh//Andrea **

Kiyona
0

Det visaqde sig nu att Solie har sår i ögonen antagligen pga hennes ögonfransar som skaver mot ögat när hon blinkar. Så ytterliggare behandling med antibiotika och rakad runt ögonen. :( Hoppas hon blir bättre den här gången.

Om hon blir sämre får hon läggas in :(

Håller tummarna för henne.

**Mvh//Andrea **

Kiyona
0

Nu var jag och Solie på återbesök hos veterinären. Får ju säga att jag trodde det inte hade läkt då det fortfarande rann i ena ögat och jag var ledsen och orolig. Men det visade sig att såren läkt! Vi får raka henne runt ögonen regelbundet bara i resten av hennes liv så hon inte får tillbaka såren. Ser jätte dumt ut men det är ju för hennes bästa. Nu ska hon gå på antibiotika dropar några dagar till och hoppas att det lilla kletet i ena ögat försvinner och att hon aldrig får tillbaka såren.

Veterinären påstod att det var ganska vanligt hos friska kaniner med så lång päls att dem ofta har lute lätt rinnande ögon men att detta inte besvärar dem sålänge man tvättar ögat vid behov (inte för ota då man lätt kan irritera ögat) Kan det stämma?

Hursom är vi alla glada över att hon är frisk och jag inväntar att hon sks bli piggare eller så är det som hon är.

Är så otroligtglad då jag verkligen trodde det var kört för henne!

**Mvh//Andrea **