Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 458 ggr
[Tilde]
5

Peach leker

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sambon tyckte det var kul att reta Peach lite - och hon tyckte det var roligt att jaga efter hans hand. Tungan ute

Ursäkta usel kvalité, men det är filmat med mobil i ett mörkt rum :/

minaninar
0

Lite småaggro sådär? örona bakåt hehe…Tungan ute Ja håller han på så kommer hon väl inse att det inte är någon vits..Cool

[Tilde]
0

#1 Haha jag tror hon blev lite irriterad mot slutet xD Sambon hade ju hållit på ett ganska bra tag innan jag började filma. Men hon skulle aldrig bitas eller så :)

minaninar
0

#2 Det är ju skönt att veta att hon har de gränserna.Skrattande Men jag antar att det var hon som var lite vaktig i buren? Ser ut som det jag läst om, nämligen att de blir provocerade av något som kommer mot eller flyger förbi precis i ansiktet/under nosen på dem.. xD

Viktigt att de som köper får någon slags support i hur de ska bete sig, för även om hon inte är könsmogen ännu så bådar det mot att hon kanske kan bli vaktig sen…Eller så växer det bort.

Du kan ju berätta för dem som köper att det är bra att kasterera honor som börjar närma sig 2 år, då risken för cystor o cancer ökar, och så kan du ju också lägga till att man kan göra det tidigare också och att det hjälper mot könsbeteenden och vaktighet..Oskyldig

Menar inte o besserwissra, bara en tanke..Tungan ute

[Tilde]
1

#3 Ja det var hon, men det har redan blivit bättre :) Kanske var det bara i början när hon inte riktigt var van vid buren? Jag hade också varit på min vakt då. Förvånad

Jag håller på att översätta några sidor med skötselråd till danska, så jag skriver om tonåren och beteenden som kan börja då. Peach ska dock vara frigående i köparens lägenhet och endast sova i buren, så jag hoppas att det går bra :) Hon är ju riktigt gosig, lilla Peach Glad Men ja, det kan jag också skriva med, att det är bra att kastrera honor och inte bara hanar!

minaninar
0

#4 Åh, det låter ju jättebra. Och att ägaren kommer låta henne vara så fri låter ju toppen! Som det ska va!

Ja, jag tycker du tom ska säga att det är viktigare att kastrera honor än hanar faktiskt! Eftersom det finns ett klart samband mellan okastrerade honor o cancer. För hanar finns så vitt jag sett inte något sådant klart samband kring testikelcancer. Hanarna kastrerar man ju också delvis för att de kan bli små sprayare o att de får andra för människor pinsamma o jobbiga beteenden. Men för honor så är det ju mera en fråga om livet o hälsan. Här på forumet har man också kunnat se att honor som bara varit 2 år (tror även någon som var drygt ett?) har utvecklat livmodercancer o fått bli opererade - och då har ju ägarna ändå varit mkt observanta på kaninen och behandlat i tid. Så ja, skulle verkligen trycka på att de ska kastreras.Glad

[Tilde]
0

#5 Usch nu skrämmer du mig! :( Men ja, det ska jag se till att få med i texten! Vill ju såklart att mina små ungar ska få ett långt och lyckligt liv hos sina nya ägare!