Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 436 ggr
Fridaaaa
0

Orädda kaniner :D

Är era kaniner orädda eller är dom rädda för just vissa saker?

Idag när jag städade vardagsrummet, så hade Viola hoppat upp i soffan. Jag trodde att hon skulle bli rädd när jag kom med dammsugaren, men icke sa nicke! haha Jag kunde till och med dammsuga bredvid henne i soffan då hon hade bajsat lite där.
Sedan springer hunden om jag kommer med dammsugaren hehe

Albin, Smilla och Flizan är med orädda av sig i många lägen. Traktorer, gräsklippare osv, det bryr dom sig inte om :P Inte skott från gevär heller.

Ella är mer rädd av sig men blir bättre och bättre :) Inte haft henne så länge ännu :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mi-rand-a]
0

Rädd och rädd men dammsugarn är ingen hitt precis men så länge den inte stör dom är den okej annars är dom nästan lite för orädda av sig  :)

slarvigt
0

Ja, herregud, man märker verkligen att de "tappat" mycket av sitt vilda beteende, haha. Skorpan skulle inte klara sig en sekund ute i det vilda :P Allt han borde vara rädd för, är han istället nyfiken på. Framförallt när han var yngre, men det är fortfarande inte mycket som skrämmer honom. :)

Ztrawberries
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Killen är rädd för våran grannes hund (bara ena grannens hund, konstigt nog) Gräsklipparen är inte heller problem för mina! :) Haha! Min kanin Tjejen har en liten "crush" på våran damsugare! Blir heltokig och börjar uppvakta den! Lite smått kul att titta på! ^^ Killen på bilden ^^

Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård

[Tilde]
1

Peach som bor inne nu fick titta på film med oss igår kväll. När TV:n var på brydde hon sig inte alls om ljudet, men när filmen började blev hon riktigt på sin vakt och hoppade runt i mitt knä (det var förresten en skräckfilm vi såg). Jag tar det som att hon försökte "rädda" oss. Flört

ninor
0

Hedvig bryr sig inte alls om jag dammsuger, Elliot flyger iväg och gömmer sig och blir helt livrädd. Så är det ofta med vardagliga ljud, han blir rädd och Hedvig är lugn. Jag har min lilla teori om att det kan bero på att Hedvig hela tiden bott inomhus i en etta (även hos sin uppfödare) medan Elliot var utekanin innan jag fick honom, :)

Viccan92
0

Minnie och Molly är väldigt orädda. Melvin däremot kan bli lite rädd för folk och så men det jobbar vi på. Men de andra två är inte rädda för något.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Jessicahagstrom94
0

Oliver är väl inte speciellt rädd heller för nåt, men ibland när han sover och man går in i rummet eller liknande brukar han rycka till.

också på natten vaknar man ibland av att han stampar, behöver ju dock inte betyda att han är rädd eller blivit skrämd? eller?

Peak303
0

Mina kaniner är nog rätt orädda av sig.

Men Stella reagerar dock på katter och Bentley får allvarligt ryck när han hör flygplan/helikoptrar.. :/

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[RC1393]
0

Elsa är lite rädd för traktorn, men inget annat vad jag märkt :P Hon var jätteblöt en dag efter att ha suttit i regnet en stund, och då tog jag hårtorken på henne så hon inte skulle frysa, trodde att hon skulle bli rädd men hon älskade tvärtemot hårtorken ^^ Och den låter ju ändå väldigt mycket…