Ålder
1. Vid vilken ålder började du gå med din kanin i sele om du köpte den när den var unge dvs?
2. Vid vilken ålder började du träna din kanin i hoppning om du köpte den när den va unge dvs?
3. Vid vilken ålder började du tävla i hoppning?

1. Vid vilken ålder började du gå med din kanin i sele om du köpte den när den var unge dvs?
4-7 dan börjadejag vänja.
2. Vid vilken ålder började du träna din kanin i hoppning om du köpte den när den va unge dvs?
Hoppar inte med min kanin.
Samma som ovan.
Jag började vid tre månaders ålder. Ingen stress här, kaninen fick lugna sig i ca en månad först. Detta gäller alltså när jag köpt kaninungar, inte vuxna kaniner.
**2. Vid vilken ålder började du träna din kanin i hoppning om du köpte den när den va unge dvs?
**Vid fyra månader. Man bör inte börja tidigare
**3. Vid vilken ålder började du tävla i hoppning?
**Du får inte tävla med din kanin inom SKHRF förrän den är fyra månder. Mina kaniner börja tävla vid fem/sex månaders ålder.

Jag började gå vänja min kanin med att ha sele ungefär en vecka efter
jag började träna lite smått när den är 2½ månad
Tävla när den rä fyra månader

När jag köpte min kanin (som då var två månader) hade dem förra ägarna redan tränat honom att gå i sele. Så jag vet alltså inte när dem började att gå i sele med den!
Min kanin hoppar inte.
Se föregående svar!