Pretty Pets
Hejsan svejsan!!
Jag undrar om det finns något specielt kaninfoder/pellets som är bra för gamla kaniner? Just nu använder jag Pretty Pets till min sjuåriga hermelin, och funderar på att börja ge det till Melvin också, men är det nån som vet om Pretty Pets är bra??

Har tyvär inte hört det namnet :) Och foder till en gammal kanin, ja det är väl bara fortsätta att ge pellets,hö och grönsaker/frukt. Gammla kaniner behöver okå extrapälsvård :)

# 1 Okej, det där med extra pälsvård visste jag inte om! Bäst jag springer ut och borstar Sofi!! (hihi)

#2 Hehe, för joo det är viktigt att hjälpa dom mer :)

Jag blev rekommenderad Pretty Pets på en kaninkurs, men nån som ger det till sin/a kanin/er eller vet något om det är bra/dåligt, nyttigt/onyttigt osv.
Det är väl den där påsen med mat för över 100 kr?
Vad innehåller det? Blandning eller endast pellets?

Det är typ pellets och färgade bitar i olika former…
Själv har jag suttit och pillat ut alla färgade bitar och ger som godis :P Ger inte som mat.
- Mvh Emma

# 8, ja men kolla där är det ju!! Fast på min kaninkurs sa de att pelletsen innehåller exakt samma sak som de färgade bitarna…
#10 ja, fast pelletsen gillar mina marsvin så det får dom xD Vad gör man inte för att alla djuren ska få som de vill xP
- Mvh Emma

# 11 haha! :D

# 13 naww, va söta!! Vad heter de??
#14 Tack :) Min två grabbar, till vänster är Tjorven och till höger är Chico<3
- Mvh Emma

# 15 Chico var ju bara för sööt!!
#16 Tack :D
- Mvh Emma

# 17 vsg :)

Min kompis ger Pretty Pets till sina marsvin.
Det är väl okej tror jag, men behöver kombineras med annat PELLETS också. :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Lottie.
www.frihetenskaniner.se
Gamla kaniner äter precis samma mat som yngre.
Jag har Pretty Pets till min kanin efter att hon hade problem med magen i vintras. Blev rekommenderad av veterinär och hon älskar verkligen det fodret. Tycker det luktar fräscht (uhm…alltså JAG tycker det luktar fräscht…hehe…lät lite konstigt).

Lottie, Carrie (stavning), stampe m.m är bra pellets :)

LOTTIE. Min kanin älskar det :)

OKej, ska kolla på det, ska till djurmagazinet nu…
Vi köper enbart pellets, inga blandningar alltså. Vi köper det på vår djuraffär.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Nu har jag varit på djurmagazinet och har testat en kaninmat… Får se hur det funkar.

Tycks? Är det nån som är bra/dålig??

putt

Tkr att du ska ha kvar #31 an . dom andra såg ut som godis . Kan kanske ta bort havren i den lr va de havre?

#31 ser ut som pellets, men de andra verkar bara vara godis.
www.frihetenskaniner.se

jag tycker att du ska sattsa på #31 men du kan ju blanda ut med prety pets för det vet jag är nyttigt det ät typ tillägs foder säger det i den affären jg köper iaallla fall

Tkr du ska köra på ändast pellets.

Pretty pets är jätte bra har gett min kanin det för ett tag sen.sen bytte jag till vanliga pellets.När du ger pretty pets behöver du inte ge några vitaminer eller liknande

Okej, verkar som att de flesta tycker # 31 så då kör jag på det! Tycker ni jag ska fortsätta med samma, alltså med havre, eller ska jag köpa en ny med bara pellets?? Tänkte att det kanske är kul med lite variation, och inte bara pellets, så därför kanske det är kul med lite havre i (Det är väldigt lite i!!)
Havre är väldigt fett. en kanin går lätt upp i vikt av det. Men du kan ge det som godis. Och så byt inte pellets så jätte ofta ,kaniner har känsliga magar. så komihåg att blanda ut det nya pellets och det gammla i början och så ger du mer och mer av det nya pellets och plockar bort det gammla eftersom. det där kanse vartlite tjorvigt. men lycka till.

Jag kanske ska köpa bara pellets då, även fast det kanske blir tråkigt för ninerna.

Okej! :D

Suck, då är det bara frågan vad jag ska göra med all annan kaninmat, har ju pyttelite pretty pets kvar, den där nya kaninmaten, Melvins mat och en slags kalasblandning, det kommer ta jättelång tid för de att äta upp allt det! Och då kommer jag behöva vänja om de vid olika hela tiden, och det är ju inte bra för de!!
Dom på djuraffären sa att Pretty Pets var lika bra som vanligt pellets så jag ger min nin det. Men jag vet inte om hon ljög då?=P
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Idag har jag varit och köpt 18 kg kaninmat! Det vart en pellets från Granngården som heter Stampe.
Bra/dåligt??
Efter att Nala fyllt ca. 4 och blev lite latare fick pretty pets henne att gå upp säkert minst ett kg på jättekort tid (även fast hon fick det som är normalt för hennes vikt från början) så jag hann inte reagera i princip. Nu har hon fått gå i diet minst ett halvår, och blir jätteledsen när dem andra får sin pellets.
Det är dyrt och gör dem feta:P Iaf. när hon blev äldre. Funkar nog däremot bra att ge till unga kaniner med mkt energi och som växer:P

#48 Bra! :=)

Stampe-fodret är bra vad jag har hört :)

Puh att jag har köpt bra mat!!! Stod och valde mellan, Stampe, Carrier och Lottie. Ville helst ha Lottie eftersom det är många här som har det tror jag, men det var så dyrt och inte så stora förpackningar så då tog jag Stampe, gjorde tup ole dole doff XD

#52 går alltid ;)