Ohyra?
Någon som ser vad detta är? Mjäll? Ohyra? vad och var ska jag köpa för att få bort det? Bifogar bild bland kommentarerna
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
Testar? Nu gick det! Ökade kontrasten för att ni ska se tydligare.
/Elin Josefine Olsson ღ
Även detta. Ser ut som ett litet bett som blivit en ruva..?
/Elin Josefine Olsson ღ
Ser du om dom rör på sig?
Det är ju svårt att se såhär, men jag tycker att det ser ut som pälskvalster (det har min kanin just nu…).
Om det är någon ohyra, så måste du åka till veterinären. Då får du Stronghold, och kan bli av med det så. :)
Det finns inget receptfritt längre som funkar på dom (vad jag vet, tidigare fanns t ex flusa, men det får inte säljas längre).
#3, Nej, vad jag såg så rörde dem inte sig.
Mamma ska boka tid till veterinären oavsett, då vi ska tatuera henne. Så får be dem kolla nogrannare.. Men, hur får man bort pälskvalster?
/Elin Josefine Olsson ღ
Man behandlar med Stronghold. :)
Och så ska man sanera burar och det kaninen har varit på. Har du fler kaniner så tror jag att alla ska behandlas.
Även om jag inte har bästa förhållandena på min skärm o grafik.. så ser det onekligen ut som något.. Det finns faktiskt olika typer av kvalster, men jag tror att stronghold används i de flesta fall.. bra att ni ska kolla hos veterinär så snart som möjligt. Tänk också på att om veterinären ordinerar behandling var 14.e eller en ggr i månaden så är det inte rätt för kanin. Höj din stämma på ett trevligt sätt o säg att du läst att kaniner ska ha var sjunde dag. Enligt Marianne Tornvall, Mälarens smådjursklinik. (Tror tom hon skrivit det i ett svar på veterinären.nu..)
Vetten kan ju antingen kolla nätet själv, eller så kontakta Marianne, om h*n skulle tveka.