Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 722 ggr
[Tilde]
0

Fundersam...

Mina kaniner är ju utekaniner (bor på balkongen), även ungarna. De är svåra att lyfta upp, allesammans, gillar det inte alls. De sprattlar (i alla fall tills man väl har den uppe) eller försöker fly.

En av ungarna flyttade in för någon dag sen då den ska bli innekanin. Till min förvåning är hon hur lätt som helst att lyfta upp! Hon sprattlar inte alls eller springer iväg! Hon sitter helt lugnt i mitt knä och njuter av att bli klappad!

Hur kan det komma sig att innekaniner är så mycket lättare än utekaniner?? Förvånad

Nu längtar jag nästan till i vår då Willow ska kastreras och bo inne i några veckor! mwahahah

bambiiii
0

Hmm… kan det vara så att innekaninen ser er mer, känner sig tryggare, andas er lukt hela tiden?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[Mi-rand-a]
0

säger som #1, tror innekaniner får mer tid, ni är ju som där hela tiden så den hinner väll vänja sig och får mer förtroende för er :)

[Tilde]
0

#1 Ja det verkar ju så. Men annars är jag ju ute på balkongen några timmar per dag och de kommer och hoppar själva upp i mitt knä… men ska JAG ta upp dem får de "panik". :P

fossingen
0

Ju mer ljud och syn de får på dig ju lugnare blir dem, då är de vana att du är där mycket och har ljud och sådant för dig. Har också mina inne, de är väldigt lugna av sig, men gillar gärna att springa omkring och busa med katterna.

[Tilde]
0

#2 #4 Mjo, men mina vuxna kaniner sprattlar också ibland och de har ju känt mig i flera månader. Jag är väldigt mycket på balkongen, speciellt på sommaren då jag kan sitta hela dagarna där med kaninerna. Men jag antar att de blir lite tamare när de bor inomhus.

Vore kul om Willow blir så när han ska bo inne… :3

[Mi-rand-a]
0

#5 dom kanske känner sig osäkra i sättet du lyfter dom på?  mina kaniner bryr sig inte alls hur jag lyfter dom men hade en som var jätte nervös om hon inte fick ha sitt huvud under min haka :)

[Tilde]
0

#6 Lyfter dem på samma sätt som innekaninen. :P När jag väl har dem uppe så är de lugna, men det är när man lyfter dem som de blir rädda. Försöker alltid att ha dem vända mot mig när jag lyfter, för då går det bättre. Men jag tycker det är lite komiskt att innekaninen, på två dagar har blivit så extremt tam i jämförelse! Tungan ute

[Tilde]
3

Här sitter mysiga Peach med sambon och gottar sig :) Hon kan ligga länge i ens knä, medan syskonen gärna hoppar ner efter ett tag.

Fridaaaa
0

Tror det beror på kaninen.
Den vi har nu, är född ute men bor inne hos oss. Hon är jättesocial, busig, är upp i möbler osv men sådan är hon även ute i hagen :)
Den förra innekaninen var med genomsnäll osv men inte lika busig inne som han var ute :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

#9 Hmm fast Peach var inte såhär social och mysig när hon bodde ute.. :/

Fridaaaa
0

#10 Nej som jag skrev: beror på kaninen ;) Vissa trivs bättre inne än andra och tvärtom :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
0

#11 Jaha, det var så du menade :) Ja kanske det! ^^