Buraggression?
Den ungen som bor inomhus just nu har blivit väldigt tam och gosig. MEN sätter man handen i buren vid hennes matskål (eller ja, jag har ingen matskål utan lägger pelletsen på papper som jag har vikt), så störtar hon fram mot ens hans som en raket! Hon bits inte, knuffar inte ens till handen, utan stannar upp vid den utan att röra den. Jag blir bara så chockad varje gång hon plötsligt springer mot min hand!
Varför gör hon så? Det är väl inte aggressivitet?
Han kanske bara är hungrig?
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Kan vara tonårstrots typ, putta bort den när den gör så, så att den inte utvecklar någon mataggression :)
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#1 Hon har alltid hö, så det borde hon inte :/
#2 Hon är dock bara 6 veckor gammal
Men vi har knuffat till henne lite när hon har gjort så. Jag funderar på om hon kanske har blivit lite mataggressiv eftersom hon alltid har delat mat med sina syskon, hmm…
Men känns det som hon störtar fram för att hon är så himla gottis/pelletssugen? Hon kanske förknippar handen med att det kommer gottgott - och vem har tid å vänta?
(Jag menar förvisso finns det ju hö, men är man ett matvrak o älskar sitt kraftfoder mm så kommer man som en kanonkula ändå!)
Eller känns det som vaktighet? Får för mig att känslan är väldigt annorlunda då? Även om man förstås kan bli lite förskräckt om hon störtar fram?
Men om du skulle känna något obehag så sätt på en handske/vante o träna på att sticka in o inte rycka till.. ?
#4 Hmm ja kanska, jag brukar ju trots allt handmata henne ibland.. :) Jag är inte rädd för att hon ska bita, för hon är riktigt söt och har blivit väldigt tam. Man blir bara så chockad när hon plötsligt rusar fram! Hoppas att beteendet avtar, vad det än beror på. 
är hon 6 veckor är de ingen fara, har haft hanar som stångas i den åldern men blivit jättegoa sen!
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#6 Okej, vilken tur! Hon är ju jättemysig när vi har henne ute. Ligger och slappar med oss på soffan och ger oss pussar… :)