Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1131 ggr
Saffran.
0

Belöningsgodis

Någon som har tips? på vad man kan köpa för belöningsgodis som är relativt nyttigt? :)

Det ska vara enkelt att ge, torrt så man kan ha det i fickan och det ska inte ta allt för lång tid för kaninen att äta upp det då jag ska använda det när jag klickertränar. ;)

Helst något från JR Farm, men andra tips? tages tacksamt emot! :)

Saffran.
0

#1 o #2 Ja, jag har kollat på det och vill köpa det. Men jag ska beställa från zooplus, och där har dem inte den sorten. :(

Frosstis
0

#1 Hahaha vi skickade samma!

[Mi-rand-a]
0

Ger inte godis till mina kaniner då min ena kanin fått hål i tänderna pga de (misstänker jag) sen är väll också tandproblem något som ligger i generna? men brukar ge några pellets bitar om jag vill lära dom något (vilket dom älskar) :)

slarvigt
0

Om du ger pellets kan du väl ge det som godis. Min kanin älskar i alla fall sin pellets (Cuni Complete) och för honom är det belöning gånger tusen :)

Saffran.
0

#5 o #6 Pellets är ju faktiskt ingen dum ide. :)

Tack!

slarvigt
0

#7 Jag brukar mäta upp hur mycket han ska ha den dagen och sedan tar jag lite av det om han ska få något gott under dagen, så blir det inte så mycket heller :)

(OT, men - Herregud, tänk om någon kunde sitta som en puppetmaster och ge mig exakt den maten jag behöver och bara den :P Nu har jag precis ätit pasta och pesto, det håller man sig ju inte mätt på. Puppetmaster skulle veta det ;))

Frosstis
0

#8 Haha ja då skulle jag typ fått en bit godis på endast lördagar och samma mat varje dag annars, jag skulle blivit galen.. ;)

Saffran.
0

#10 Vågar inte köpa det, då torkar jag hellre själv. x)

LisaKanin
0

#11 Varför då?

Saffran.
0

#12 Har kollat på det på markander, där stod det att dem innehåller socker. :/

LisaKanin
0

#13 jaha… bananer, kokosolja och honung står det på denna. Honung är iofs också som socker. Men man får ge liiiiiite bara Glad.

Saffran.
0

#14 Aha… Då är ju honung bättre en rent socker. Tror jag… x)

hobbymupp
0

#10 känns väääldigt sött. socker i allmämnhet är inte bra för kaniner. till o med ett äpple kan va för sött :P

Jag ger morotsblast, olika örter och då morotspellets som ni vet från kaninmagazinet. funkar super + nyttigt