Framtidsdrömmar
Detta inlägg är främst åt minderåriga som ännu bor hemma. Men såklart får ALLA sbara. Jag undrar vad ni har för framtidsdrömmar med kaninerna? Min dröm är att äga en framgångsrik kaninuppfödning som drivs på en stor gård där kag har plats för att alla kaninerna ska kunna få varsin bur på 200x200 och att honor med kull ska få bo i 300x300 burar. Jag ska inte ha många kaniner. Utan kanske runt 15 kaniner så jag kan ge alla mer tid. Raserna jag vill föda upp är dvärgvädur, lejonhuvad dvärgvädur och lejonhuvad kanin, kanske fransk vädur också. Berätta nu om era framtidsdrömmar!
Hälsningar Amanda och kaninerna
Ursäkta stavfelen. Skriver från mobilen.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Jag vill ha en rex kanin, antingen i blå eller rex. Eller i viltgul (eller nu vad den färgen heter hehe)
Eller en tysk jättesheck eller en fransk vädur.
Vill ha stora kaniner.
Får gå frigående hemma. Ska endast ha 1 kanin :)
Min framtisdröm är att få en kanin. Att jag ska få en för mina föräldrar dvs.
Ras spelar inte så stor roll men vill helst ha en liten ras.
MVH FiffiLiina
Min framtidsdröm är att ha ett stort kaninstall med stora 'uteburar' på utsidan (Ja, jag har planerat hela ritningen i huvudet, haha) Där burarna skulle vara MINST 170x70x70. De utomhus skulle väll vara 2mx2m typ.
Jag skulle kanske ha 4-8 egna kaniner. Som antingen skulle vara hoppare eller någon ras att ställa ut (Vilken är inte helt säkert..)
Så, om jag skulle ha tid, så skulle jag görna ha ett Pensionat/omplacering för kaniner och gnagare. Men då vill jag ha tiden. :)
Som sagt, drömmar :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Jag skulle vilja bosätta mig i ett hus på landet med kaninbod där jag hade plats för stora fina burar och några kärringboxar. Sen skulle jag vilja föda upp rex (gärna röhntecknat) till utställning och sen göra middag av överskottet. P ådet sättet så förenar man nytta med nöje.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Jag vill satsa på dvärgvädurar i rysstecknat och vit rödögdt och hoppas de skulle gå bra i utställning. Vill även flytta till en gård så jag kan ha mina kaniner i vars en box (velat de i X antal år nu xD). Och en massa annat :3
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jag vill flytta till ett hus på landet, typ mälaröarna i stockholm, där jag kan ha den plats jag behöver till kaninuppfödningen.
Vill gärna ha 2 delar, en med hoppkaniner och en med new zealand i olika färger för utställning och produktion av kött och päls, samt korsa in rasen till hoppkaninerna som jag redan gör.
Planen är att inom 1-2år ta en tur till USA (där rasen kommer ifrån) och importera in rödbrokade och blåa, något som jag vill ha som projekt att få godkänt här i Sverige också. Kanske blir svarta också.
Men tills jag har ett hus, vilket inte blir förrän om flera år, så kommer här inte bo mer än 15-20 kaniner.
Det framtida antalet kaniner är svårt att uppskatta, men vad gäller hoppkaninerna så runt 10st precis som nu och vad gäller new zealand så vill jag ha 1-2 avelspar per färg, men några fler av de blåa. Så kanske 15-20st new zealands?
Sitter och hoppas varje söndag på att bingolotto ska dela ut någon storvinst åt mig så att planerna kan träda i kraft så snart som möjligt ;)
Min framtids dröm är att ha en fransk vädur, hermelin och holländsk kanin i madagaska eller isabella.
Och kunna bygga om ena boden så att den också blir en kaninbod :D
Även få ett bra jobb så att jag har råd att bygga om och ha fler kaniner :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag vill bo på en stor gård, med ett hus av något slag till enbart kaninerna med en stor rasthage i anslutning till buren de har inne i huset. Det ska vara som typ boxar alla burar, så stora som möjligt.
Och så vill jag ha några hoppkorsningar, dvv, och belgiska harar :)
Min dröm är att ha kvar mina nuvarande kaniner så länge som möjligt (ta med dem när jag flyttar). Sedan kanske ta emot missanpassade kaniner och ''göra om'' dem. :)
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Mina framtidsdrömmar med kaninerna är nog mest att fortfarande hålla på med djuret, fast på en större nivå. Alltså fina hoppkaniner i elit osv. Vill bo på gård med ett kaninstall, inomhushage, utomhushagar, box för honor, box för honor med ungar och så vill jag liksom ha organieserat. Vill även ge tillfällen för andra att lära sig hoppa med kaniner.
Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner