Liten bur i annons.
Hej, var bara tvungen att skriva av mig lite. Vet att endel folk stör sig på när man visar en annons med för liten bur o.s.v
Men kände att jag ville dela med mig av denna, ser mer ut som en fågelbur.. 
*Annonslänk borttagen av moderator*
Herregud va liten bur :o Kaninen kan ju knappt röra sig :/
Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se
//Isabelle! :)
Jo, det var det första jag reagera på 
menmen, hoppas den som vill ha dem skaffar en större bur.
Sjukt
Man får inte länka till blocket annonser.
Såg det med, den annonsen senast idag. Har mailat annonsören :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Läskigt :S
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Mejla annonsören istället för att lägga ut annonsen här. Jag mejlade själv till en kille i förrgår då han sålde an kaninbur där längsta sidan var 98 cm.. Man behöver ju faktiskt inte vara otrelig när man mejlar utan att påpeka att säljaren kanske inte visste om de lagliga måtten etc.. :)
är det utomhus också?
HAHAHAHAHAHA…..
Såg den igår och de va väldigt upprörande /:
Nu tycker många säkert annorlunda men personligen tycker jag inte att man iska haka upp sig på burar som är typ 5 cm för korta på någon sida. Jag tror faktiskt inte det gör varken till eller från om en bur är tex 50 hög eller 48. Det är viktigare hur kaninen har det i övrigt och det finns säkert burar där det skiljer bra mycket mer. Dem kan man säga till.
#9 Man ser att översta buren inte är 100 cm lång ens en gång :/
#9 Ser ut som en fågelbur typ och även om den bor bra annars så anser jag att buren ska va en plats dom ska trivas i och hur bra kan man trivas i dendär? dom ska som trottsallt tillbringa nätter och halva dagar i den antar jag och ibland kanske mer, beror på hur mycket dom bryr sig om djuret.
#12 En kanin kan omöjligt trivas på så liten yta. Och man måste ha lagliga mått även om kaninen bara är där t.ex över natten.
En kanin är gjord för att då sträcka ut sig, skutta osv. Inte sitta i en bur som den knappt kan röra sig i :/
#13 Ja de verkar vara svårt för vissa att hålla den lagen har jag märkt, själv har jag den största buren jag kunde hitta till min lilla kille, var meningen att min bj skulle bo i den men hon fick va frigående istället :)
Sen om man kollar på texten dom la till så verkar dom inte vara så brydda, kanske inget man ska gå efter men misstänker att de är en barnfamilj som har dom och inte riktigt tagit sitt ansvar och sedan har säkert barnen tröttnat.
#14 Ja jag har med märkt det och förstår inte svårigheten. jag skulle ALDRIG sätta i en kanin i en bur som är under 100x50, helst inte under 120x50 heller :S
Ja dock kan man inte skylla på att barnen har tröttnat anser jag. Dum och korkad bortförklaring :S
Ååh stackars kaniner :( Mest synd om den översta, hoppas någon vettig människa kan ta kaninerna!
Gud vad hemskt! :(
#9 med tanke på att jag tycker minimåtten är för små så är det för mig självklart att reagera om man till och med går under de måtten.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Det var nog en av de värsta burarna jag har sett en kanin i! :S Man borde nästan polisanmäla…
Åh vad jag blir förbannad när jag ser sånt här! Jag är osäker om kaninen längst upp ens kan lägga sig ner i den där buren. Finns ju verkligen ingen plats alls där :( Uschuschusch!
Annosen är dock borttagen nu. Jag som hade tänkt att mejla…