Normalpris för teddy dvv?
Vad är "normalpris" för en teddyvädur? :) Vet att många uppfödare har olika pris beroende på färg och teckning, men vill ha ett ungefärligt svar. Jag har hittat teddys för 250 kr och upp till hela 800 kr!
Hur skulle avkomman se ut om man parade en teddyvädur med en lejonhuvad med mycket päls? Nyfiken bara. 
trol skulle ungar bli enkelmanade el sk peking (överpälsad lejon)..
Kaniner med lång päls som behöver pälsvård livet ut skulle jag själv ta lite mera betalt för än 250:-. Tycker det viktigt att det motiverade/intress kaninköpare/fam som blir ägare. Många barn tröttar ju på att borsta även om det kul första tiden o de är ju så otr söta fluffbollar så det lockande..
800:- är lite mkt men ca 4-500:- tycker jag lämpligt, äv fast de ej godkända enl standarden
#2 Teddydvv är ju inte godkända så varf stamtavla..? de flesta teddydvv-uppfödare är nog heller inte med i Skaf 
Är så leds när folk hela tiden försöker tjäna massa pengar på något de knappt slänger ut några pengar själv på. (inget riktat mot er).
Ser ofta folk som avlar titt som tätt och säljer ungar jämt och ständigt men tar inte till sig det viktiga i aveln, ett mål och kaninens bästa. Utan det är pengar det handlar om även om det är 300 kronor per djur så kan aveln pågå i månader utan vila på samma djur, är då leds folk som inte bryr sig om vilka konsekvenser detta kan få för honorna och vilka sjukdomar som ökar och duger de inte till Avel, ja då köper de in en bättre.. Suck.. Sorry, är så leds att jämt se detta pågå överallt och kallar sig så jätte seriösa avlare.. Önskar att dessa personer faktisk tog och började avla seriöst och inse allvaret i vad de håller på med.
Säljer mina för 600-700 kronor beroende på färg och stam.
Säljes med härstamning bevis.
Säljes nu mina hanar till vintern för 200 då jag har många hanar och behöver minska ner.
Är medlem i Skaf, men teddyväduren är inte godkänd än..
littlemellowskaniner.weebly.com
Bilden är på en svart hane=)
//Elin
Vilken sötnos :D
Hmm så 250 är alltså billigt :) Jo jag tycker också att 800 är ganska dyrt när de inte ens kan ställas ut eller liknande… men men, de är ju så bedårande 
Annika, det tycker jag var ett riktigt bra pris med tanke på att transport ingick! :)
#8 De skulle ändå till Danmark på semester, ville ge en extra peng för att lådan tog plats under färden (det blir ju rätt fullpackat med både ungar och packning :P) men de tyckte jag betalt nog.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
9# Bra pris ;P