Odla inomhus
Jag vill odla grejer själv till min kanin, men det måste gå att göra inomhus.
Kanske är mest örter som går?
Tips tack! :)
Jag har testat odla Oregano och ekologisk Dill inomhus, det går aldrig vägen för mig, när Oreganon äntligen tar sig så puttar katterna omkull de, eller så slutar de växa. Det enda som växer bra är smörgåskrasse, växer hur snabbt som helst inomhus. De övriga örterna får jag nog odla ute till nästa år.
Just nu har jag förkultiverat massa paprikaplantor, well, typ i några månader, så de är inte jättestora, men till våren/sommaren blir det fina plantor, så vill du ha massa goda paprikor till nästa år, förkultivera kärnorna från nästa paprika, du får typ 40 plantor ;).
Det är väl mest örter som kaniner ska äta dessutom, så det passar ju jättebra :) Basilika är väl ökänt enkel att få upp åtminstone (sedan kräver de ganska mycket tillsyn, får inte bli torra). Persilja tar ganska lång tid att få upp, men jag lyckades med en del plantor i somras så det går ju. Citronmeliss har jag också provat, den har ju en trevlig lukt och så kan man sno några blad och lägga i téet också :) Gå in på odla.nu, där brukar man kunna få tips?!

Svårt att odla den här tiden på året, det är för lite ljus så det blir inge bra, men dt går ju alltid att prova.
#1 Har du satt paprika redan nu för att ha till nästa säsong, det var väl lite väl tidigt. I februari brukar man väl tidigast börja med att sätta fröer för att ha till sommaren.
Jopp. Ska få upp växterna ordentligt så jag kan sätta ut dem tidigare och senare så får jag fortare paprikor.
Tack för svaren. :)
Nu kanske man kan köpa ekologiska örter som redan är uppväxta, och så får jag så i vår istället :)