Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 774 ggr
mintooo
0

Kompostgaller..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej !

jag har en liten fråga om kompostgaller.. jag har tingat en kanin som jag ska hämta om nån dag och jag har varit och köpt alla grejjor och då undrar  :

Räcker det med 8 Kompostgaller eller är det för litet?

annaforsgren
0

det går nog, vet inte hur stort det blir, men det ska nog räcka, om du tycker det ser för lite ut när du satt ihop det så kan du alltid köpa mer, hur ska du sätta ihop dem, det finns olika sätt..

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Mysofi
0

Det räcker säkert!!

Rajamaja
0

Jag köpte 12 st och det är ganska stort, men tycker det är lagom så kaninen kan skutta lite!! Kommer inte ihåg måtten men de är längre på längden än vad de är höga. Vinklar gallren åt olika håll för att han inte ska kunna hoppa över så lätt. Testade först med åtta galler och det räcker egentligen men jag vill ändå ge större yta för jag tycker det känns bättre.

[Quellii]
0

8 är lagom :) Ju större desto bättre, men det räcker :)

Flippa
0

Japp, det räcker, Jag har 8kompostgalleer

mintooo
0

Tack !! Jag undrade bara , jag är nybörjare ^  Thx!

Flippa
0

hehe :)

[Niike]
0

8 räcker. Men om du ändå tkr du vill ha större, så kan du ju antingen köpa fler sen, eller ställa kompostgallrerna så att t ex en husvägg utgör en "vägg" istället för fler kompostgaller. Hoppas du fattar! (:

Stravaganza
0

Som sagt, ju större, ju bättre. Kaniner tycker ju om att kunna skutta omkring också.

Men 8 är nog lagom.

huldisen
0

Det är lika stort som jag har till Hulda ^^

KvirrZ
0

8 är bra, sen kan du ju alltid köpa till om du tycker det är för litet :)

- Mvh Emma

ciss
0

Har också åtta stycken men ska köpa fler eftersom att jag måste ha gallertak också, har katter.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

psyko
0

Nej, det är inte för litet, men som de andra säger "ju fler desto bättre". Tänk att vissa kaniner får sitta i sin utebur(innebur oxå i vissa fall) hela dagarna, och ändå gills den ytan inte som "för litet".

Lycka till med din kanin:D

mintooo
0

Tack allihopa!

Tisdus
0

Tänk på att inte släppa kaninen utom synhåll i kompostgallret, kaninungar kommer lätt igenom de stora hålen i gallret. ^^

[mangaa]
0

Hur gammal är kaninen och är han liten ? . . Det räcker säkert men du får kolla efter han från tid till tid så han inte rymmer , såne små kaniner rymmer lätt vetja ;)