Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 333 ggr
Tiggros
0

Vi Överlevde Kastreringen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kl 06.00 körde vi iväg till Malmö djursjukhus med Yankie för kastrering. Vi lämnade in han och blev tillsagda att hämta hem honom kl 13.00. Hemma hos mormor satt jag och gjorde typ ingenting var så nervös över att någon skulle gå fel men ingen ringde och vi begav oss tillbaka till djursjukhuset där vi fick veta att operationen gick bra men att han var lite överkänslig mot narkosen och hade därför inte vaknat änn. Tiden gick och vi beslöt oss för att åka tillbaka till mormor för att komma tillbaka senare. Kl 14.30 körde vi hem med han och han låg som en död kanin. Kunde inte så och ramlade när han låg ned. Nu ligger han i sin bur och kan röra sig lite men kan bara stå och vingla i någon sekund innan han kollapsar igen. Han ser så mörbulltad ut och jag känner mig elak som lät honom gå igenom operationen.

Nu får man hoppas att han blir lite piggare så småningom så han kan börja äta och få igång tarmarna och allt.

myriis
0

Jobbigt.. Hoppas han blir bra! Har du pratat med vetrinären ifall något har gåt fel, eller brukar dem vara så efter kastrering?

Tiggros
0

De sa att han var lite för drogad och därför ville de inte låta han åka med oss hem men efter 4 timmar efter operationen tyckte de att han kunde få åka hem men att vi skulle hålla ett öga och om det var något skulle vi ringa.

Tina-A
0

Hoppas han piggnar till snart!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Llinnea-
0

Hoppas han blir bra, söt va han :)

[Quellii]
0

Skönt att det är över! Hoppas han piggnar till snart :)

[Niike]
0

Hur mår han nu då? Hoppas han piggar på sig! När vi hade varit och kastrerat våra katter så var de jättevingliga och yra när vi kom hem och de hade vaknat. En av dem spydde till o med .. Men de blev bra ganska fort. :)

KajsaM
0

Hoppas att han har vaknat nu och mår bra (:

KvirrZ
0

Hoppas det blir bra snart :)

- Mvh Emma

Keligast
0

Albin var också så i början^^ Men jag såg inte han när han var "drogad" jag kom efter när han hadde blivit piggare för vetrinärerna här nere släpper inte något djur som håller på att vakna. Dom väntar tills djuret är nogorlunda piggt :P Vilket jag tycker är bra!

[mangaa]
0

Han var jättesöt :) Lycka till med han ^^