Dräktighet
Hejsan! Min kompis har 2 st kaniner, en hane och en hona. Hon vill ha kaninungar och har haft dem tillsammans men honan blir aldrig dräktig. Vad kan det bero på? Uppfödaren som de kommer ifrån valde ut dem och att de passade ihop och det skulle bli bra ungar. Hur länge ska honan och hanen vara tillsammans?
Tacksam för svar.
Hon länge har hon haft dom tillsammans nu?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
ca 3 veckor har de gått ihop.
Är ni HELT säkra på att honan inte är dräktig? Honan föder ju efter ca 4 veckor ..
de har även gått ihop i omgångar.
#2: Honan och hanen ska endast vara tillsammans några dagar, max en vecka!
Hon kan ha en kull i magen som kommer om en vecka, men hon kan även fått dubbelkull! Din kompis bör sära kaninerna genast!

Är du säker på att de är i rätt ålder och så ??
först gången de blev ihopsatta var i april.
Hur gamla är dom båda kaninerna? De kanske inte är könsmogna?
just nu går de ej tillsammans
de båda är 1 år. uppfödaren sa att hon var en bra avelshona. hon hade fått en kull tidigare.
#10: Va? Hur gammal var honan när hon fick sin första kull? ;S
Låter konstigt. Vänta nu en vecka och se tycker jag, om det kommer några ungar. Sära honan och hanen och vänta och se. Avvakta helt enkelt!
det sa uppfödaren inget om, bara att hon hade fått en kull.
putt
Tycker din kompis ska sära på kaninerna genast! Om honan har blivit betäckt, och har ungar i magen nu, är det inte bra om det är en hane där och är ivägen. Honor kan även bli lite tjuriga när de är dräktiga och då kanske hon börjar bråka och härja med hanen.